Summi1
Summit2

Focus: Keks i napolitanke među najjače oglašavanim kategorijama u lifiletima

Osvrt na kategoriju: keks i biskviti

Analize

07.04.2023

Tvrdi keks, sa 20% vrednosnog udela, na prvom je mestu, slede kategorije napolitanki i soft biskvita, svaka po 19% vrednosnog udela. Sendvič keks je na četvrtom mestu sa 11% udela. Ostale kategorije keksa su imale ispod 10% udela. U 2022. godini zabeležili smo više od osam hiljada objava, što je 15% manje u poređenju sa prethodnom 2021. godinom

Autor: Melani Cipot, Focus Research South East, Predstavništvo Beograd 

Za InStore magazin smo obradili podatke iz lifleta FMCG trgovca na srpskom tržištu te pripremili analizu 2022. godine i 2021. godine. Osnov je na kvalitativnom oglašavanju u lifletima za kategorije keksa i napolitanki.

Prvi dijagram prikazuje vrednosni pokazatelj promotivnih aktivnosti po kategorijama za 2022. godinu. Tvrdi keks, sa 20% vrednosnog udela, na prvom je mestu, slede kategorije napolitanki i soft biskvita, svaka po 19% vrednosnog udela. Sendvič keks je na četvrtom mestu sa 11% udela. Ostale kategorije keksa su imale ispod 10% udela. U 2022. godini zabeležili smo više od osam hiljada objava, što je 15% manje u poređenju sa prethodnom 2021. godinom. Keks i napolitanke su, kako po broju, tako i vrednosno, jedna od najjačih kategorija oglašavanih u lifletima.

Drugi dijagram nam prikazuje top proizvođače u kategorijama keksa i napolitanki, po bruto oglašivačkoj vrednosti. Crvenka Jaffa, čiji vrednosni udeo je za nijansu manji u poređenju sa 2021. godinom, ostaje i u 2022. na prvom mestu. Na drugom mestu Bambi svoj vrednosni udeo uvećava sa 17% u 2021. godini na 23% u 2022. Na trećem mestu je Mondelez sa 7%, Swisslion-Takovo sa 6%, Pionir 5%, Medela 4%, Štark 3%, Moravka i Kandit ispod 3%. Privatne robne marke, u 2022. godini, imaju 7% vrednosnog udela. Više od 150 proizvođača, sa svojim brendovima, oglašavalo se u kategorijama raznog keksa i napolitanki.

Treći dijagram prikazuje da kod odabranih većih FMCG trgovaca vidimo različito saradnju sa top dobavljačima. Crvenka Jaffa svoj najveći vrednosni udeo ima u radnjama Amana, koji iznosi 39%. Bambi je imao svoj najveći udeo u METRO i Tempo objektima. Mondelez sa 18% u DIS-u, Swisslion-Takovo u Gomexu. Privatnu robnu marku je najviše oglašavao Lidl, gde se osim PL-a oglašavalo samo nekoliko drugih brendova.

Četvrti dijagram nam prikazuje da je i u 2022. godini, u vrednosnom udelu oglašavanja u kategorijama keksa i napolitanki, na prvom mestu Bambi sa 46%. Kao što je već rečeno, prva stranica ima najveću bruto oglašivačku vrednost u lifletu. Na drugom mestu je Crvenka Jaffa sa 29%, koja je svoj vrednosni udeo na prvim stranicama uvećala u poređenju sa prethodnom godinom. Na trećem mestu je Pionir sa 4,8%, zatim dolaze Mondelez, Kandit i Swisslion-Takovo, koji su imali po solidnih 3% udela.

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se temelje na GAV - bruto oglašivačkoj vrednosti. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.

 

Predstavništvo Beograd Focus Research South East
Kontakt telefon: +381 61 135 01 26
e-mail: m.cipot@focusmr.com
www.focusmr.com