Summi1
Summit2

Nemanja Mališić, CEO, Intelisale: Budućnost FMCG industrije zavisi od tehnologije

Intervju

08.06.2023

Uprkos brojnim izazovima, čini se da FMCG industrija ima svetlu budućnost. Za ovo se mogu „okriviti“ veći raspoloživi prihodi i kultura vođena potrošnjom. Ipak, da bi ostala konkurentna na duge staze, FMCG preduzeća moraju biti spremna da u svoje poslovanje implementiraju tehnološka rešenja.

Zbog čega su digitalizacija prodaje i povezivanje svih kanala komunikacije ključni za uspeh poslovanja u ovoj industriji, pitali smo Nemanju Mališića, CEO IT kompanije Intelisale, koja je razvila omnichannel platformu za unapređenje poslovanja i prodaje u različitim industrijama. 
Savremeni svet prodaje u FMCG industriji zahteva strukturirani IT pristup i kompanije treba da teže ka tome da imaju prilagođena IT rešenja u skladu sa svojim specifičnostima, jer će na taj način efikasnije proširiti bazu potrošača i povećati lojalnosti svojih kupaca. Sa ta dva činioca veća prodaja je logičan sled događaja. Algoritmi koji analiziraju i prate ponašanje kupaca deo su svakodnevnog života, pa nema razloga da ne budu i deo industrije. Za FMCG kompanije cilj treba da bude besprekorno korisničko iskustvo, a toga nema bez tehnologije. Praktično, zadovoljan kupac je srce i oflajn i onlajn prodaje. Najbolji prodavci i brendovi to znaju i ne štede da ulože u digitalizaciju i inovacije. Tradicionalni načini dolaženja do potrošača se mešaju sa novom tehnologijom. 

Kako Intelisale omnichannel platforma može da pomogne FMCG industriji?
U okviru naše omnichannnel platforme razvili smo rešenja za terensku, telefonsku i online prodaju, rešenja za planiranje ruta i poziva, retail i merchandising rešenje. Ukratko, povezali smo sve kanale prodaje i kupce. Korisnici naše platforme sa jednim klikom dobijaju sve informacije o kupcu, a u drugim klikom šta mogu da mu ponude. Posle toga je, složićete se, lako pustiti porudžbenicu, bez obzira da li se prodaje na terenu, u radnji, preko telefona ili na internetu.  Ono što su ključne prednosti naše platforme je to što kompanije ne moraju da koriste celu platformu, već mogu da izaberu rešenje koje im je u tom momentu najpotrebnije, a kasnije mogu da uvode druga ili možemo zajednički da razvijamo nova. 

Svi znamo da nema prodaje bez komunikacije sa kupcima. Dobra komunikacija može kupca pretvoriti u lojalnog klijenta, dok loša komunikacija može dovesti u pitanje ceo biznis. Da li u okviru Intelisale omnichannel platfome postoji rešenje za komunikaciju sa kupcima?  
Kada smo objedinili sve kanale prodaje, shvatili smo da nam fali komunikacioni deo i ušli smo u partnerstvo sa Infobipom, jer su naša rešenja komplementarna.  Infobip omnichannel platforma za komunikaciju omogućava našim klijentima i partnerima da komuniciraju sa svojim kupcima na isti način na koji komuniciraju sa porodicom, prijateljima i kolegama. U praksi to znači da kupac  može komunikaciju sa FMCG kompanijom da započne putem Viber-a, WhatsApp-a, SMS-a, live chat-a ili društvenih mreža, a onda da je nastavi sa agentom u kontakt centru i završi sa prodavcem u prodavnici ili komercijalistom na terenu, a da pri tome ne mora da ponavlja ni jednom ono što je već rekao. Ono što je važno da naglasim to je da je više kanala za komunikaciju sa potrošačima dobra polazna tačka, ali je jednako važno imati i jedno rešenje koje pomaže da ti kanali rade zajedno. To je ono što korisničko iskustvo čini izuzetnim.

Jedan od gorućih problema FMCG industrije i Retail-a je nedostatak radne snage. Kako taj problem može da reši tehnologija?
Tehnologija ne može da zameni čoveka, ali može da optimizuje poslovanje i olakša posao. Mi smo u našu platformu implementirali rešenje IT kompanije Stomatopoda AI, koje prati ponašanje kupaca u prodavnici. Sa ovim rešenjem naši klijenti u maloprodaji, u svakom trenutku, sposobni su da kupcima obezbede podršku i pažnju koju očekuju, a samim tim i povećaju prodaju, i to sa manjim brojem zaposlenih. Recimo, ako se kupac duže vreme nalazi u nekom delu prodavnice, najbliži prodavac dobija obaveštenje putem notifikacije i zadatak da se za tog kupca pobrine. Zadovoljan kupac je lojalan kupac.    

Koliko je važno da FMCG kompanije imaju i svoju prodavnicu na internetu, odnosno da B2B kupcima omoguće snabdevanje online?  
Najveći broj B2B kupaca odluke o kupovini počinje digitalnom pretragom. Milenijalci, koji su već nekoliko godina u svetu donosioca poslovnih odluka, uvek će radije potražiti informacije na internetu nego pogledati katalog ili lično razgovarati sa prodavcima. Nema više nikakve dileme da će potencijalni kupac, bez obzira na to kojoj generaciji pripada, pre nego što kontaktira kompaniju, prvo istraživati proizvode i usluge na internetu. Kada se B2B kupac prvi put obrati menadžeru prodaje on je već praktično odluke o kupovini doneo. To znači da ako brend, usluga ili roba nisu digitalno vidljivi, malo je verovatno da će biti uključeni u bilo koji potencijalni uži izbor dobavljača. Mi smo razvili e-procurement, putem kojeg se B2B kupci mogu jednostavno i brzo snabdevati i e-shop za prodaju pravnim i fizičkim licima.

Na koji način tehnologija može da unapredi poslovanje? 
Tehnološka rešenja se ne odnose samo na poboljšanje odnosa sa kupcima i veću prodaju, već i na poboljšanje internog poslovanja. Tehnologija donosi inovacije, ne može da zameni ljudi, ali može da im olakša posao i učini ih produktivnijim. Kada se poslovni procesi automatizuju, operativna efikasnost se može značajno povećati. 

Intelisale omnichannnel platformu trenutno koristi preko 5.000 korisnika u 12 zemalja. Kroz koju se godišnje realizuje više od milion transakcija. Iako su korisnici rešenja različiti, rezultati su im isti – veća produktivnost prodavaca, svake godine viši prodajni ciljevi, a manji troškovi.

Više o partenerstu Intelisale i Infobip pročitajte ovde.