Autor: Mastercard
Tap on Phone rešenje (POS terminal na mobilnom telefonu) je idealno rešenje za biznise kojima je potreban fleksibilan, brz i moderan način da prihvataju bezgotovinska plaćanja, kao i onima koji ne žele da se prodaja zaustavi na kasi. Idealno za male trgovce koji uz ovo rešenje mogu lakše, i bez inicijalnih ulaganja, da omoguće prihvat beskontaktnih kartičnih plaćanja i time sebi otvore nove mogućnosti za zaradu, uz istovremeno zadovoljavanje potreba svojih klijenata za savremenim platnim rešenjima na koja su navikli.
Prednosti plaćanja karticama je odavno poznato i zato ne čudi podatak da se trećina platnih kartica koristi za plaćanje svakog dana, a da još 30 odsto građana koristi kartice barem jednom nedeljno, kako je pokazalo istraživanje korisničkih navika MasterIndex Srbija za 2022. godinu, koje sprovodi Mastercard. Razlog za često korišćenje platnih kartica leži, pre svega, u jednostavnosti i praktičnosti koju ova platna metoda nosi. Iskustvo je stečeno, sigurnost korišćenja kartica potvrđena, rešenja za prihvat bezgotovinskih plaćanja su široko dostupna, te je naredni logični korak za sve strane da se radi na daljem širenju prihvata među trgovcima jer je to ujedno i način da se ostvare veći prihodi.
Tap on Phone je rešenje lako za korišćenje i primenu jer u svega nekoliko koraka, mobilni telefon postaje terminal za beskontaktni prihvat plaćanja, bilo kada i bilo gde. Ovaj terminal omogućava niže mesečne troškove bez potrebe za kupovinom ili rentiranjem dodatnog POS terminala, dok, ukoliko je potrebno, istovremeno se može koristiti i u kombinaciji sa klasičnim POS-om. Obuka zaposlenih za korišćenje terminala je jednostavna, a korisničko iskustvo plaćanja znatno unapređeno.
Ovaj moderan tip prihvata plaćanja je već neko vreme dostupan u Srbiji i zasnovan je na inovaciji u platnoj industriji koja transformiše sadašnju generaciju Android pametnih telefona ili tableta u beskontaktne POS terminale. Tap On Phone transakcije koriste isti postupak prihvata plaćanja kao i tradicionalni čitači kartica i nude jednaku sigurnost zahvaljujući EMV® standardu za čip kartice.
Praksa uvek govori više od teorije. Među prvima, koji su rešenje Tap on Phone implementirali u Srbiji, jesu kurirske službe, koje su ujedno bile na vrhu liste želja korisnika kada je reč o lokacijama na kojima bi želeli da plaćaju karticama. Krajem prošle godine, D Express je prepoznao korist od ovog rešenja za plaćanje i postavio temelje za novu, digitalniju fazu razvoja tržišta omogućavanjem kartičnih plaćanja kod kurira u trenutku dostave. U praksi, to znači da oko 750 kurira D Express službe, uz saradnju sa kompanijom Mastercard, na svojim postojećim uređajima imaju instaliranu platnu aplikaciju zasnovanu na Tap on Phone tehnologiji, a građani sada umesto gotovinom, celokupnu vrednost pošiljke plaćaju svojom platnom karticom ili mobilnim telefonom. U međuvremenu su i druge kurirske službe počele da nude istu uslugu svojim korisnicima, a opseg trgovaca će samo nastaviti da raste, pošto je Tap on Phone odlično rešenje za privrednike koji moraju da se fiskalizuju prema novom zakonu, što znači svi frizeri, kozmetički saloni, majstori i slično.
Mastercard, kao tehnološka kompanija, je tu da omogući i da garantuje brzinu i sigurnost prenosa sredstava od krajnjeg potrošača do računa trgovca. Za malog trgovca su brzina obrta sredstava i garancija naplate suštinski važne, a veći udeo elektronskih plaćanja automatski znači da se olakšava, smanjuje ili čak potpuno eliminiše upravljanje kešom i smanjuju dodatni troškovi u vezi sa tim. U svetu trgovine budućnosti, koji se formira već danas, važno je iskoristiti prednosti tehnologija koje su na raspolaganju i postojećim i budućim klijentima pružiti sigurnost, fleksibilnost i mogućnost izbora koje očekuju.