Summi1
Summit2

Kantar, TMG Insights: Većina ispitanika koristi proizvode sa zaštitnim faktorom

InFokus: Sve za sunčanje i more

inFokus

21.06.2023

Proizvodi sa zaštitnim faktorom SPF 30 se najčešće biraju (36%), i pogotovo je to izbor žena – skoro polovina ispitanica bira ovaj faktor (45%). Muškarcima je znatno češće svejedno koji će SPF zaštitni faktor odabrati (13% naspram 6% kod žena)

Autor: Kantar, TMG Insights

S obzirom na to da 82% ispitanika navodi da planira da turistički putuje tokom 2023. godine na destinacije gde prevagu ima boravak na otvorenom, može se očekivati da će interesovanje za proizvode za sunčanje u narednom periodu biti intenzivno. Ključni kanali komunikacije ostaju drogerije i apoteke, ali i onlajn kanali i preporuke od usta do usta. Otvorenije za različite brendove su definitivno žene, dok Nivea i Balea dominiraju kod muškaraca.

Većina ispitanika (93%) koristi proizvode sa zaštitnim faktorom, i to najčešće kada su izloženi jakom suncu. 
Žene su češći korisnici nego muškarci, koji ove proizvode najčešće koriste samo kada su izloženi jakom suncu. Svaka peta žena koristi sredstva za sunčanje tokom cele godine (20% naspram 6% muškaraca).

Mlađe generacije, do 34 godine, su otvorenije ka korišćenju tokom cele godine, dok stariji ove proizvode najčešće koriste kada se sunčaju. 

Proizvodi sa zaštitnim faktorom SPF 30 se najčešće biraju (36%), i pogotovo je to izbor žena – skoro polovina ispitanica bira ovaj faktor (45%).

Muškarcima je znatno češće svejedno koji će SPF zaštitni faktor odabrati (13% naspram 6% kod žena).
Stanovnici urbanih sredina se češće odlučuju za SPF 10-30 (21% naspram 13%), dok stanovnici ruralnih sredina češće biraju SPF 30 (47% naspram 34%).

Informacije o proizvodima za zaštitu od sunca potrošači najviše traže u drogerijama i apotekama, na trećem mestu slede informacije sa društvenih mreža. Informisanje kod porodice i prijatelja je, takođe, vrlo bitno.

Žene znatno češće od muškaraca traže informacije u drogerijama (70% naspram 55%), i onlajn putem društvenih mreža (54% naspram 42%). 

Primetna je razlika i u pogledu starosti, ispitanici starosti 18-34 godine znatno češće izdvajaju blogove i forume kao način informisanja, u odnosu na starosnu kategoriju 51-65 godina (40% naspram 16%).

Razlike, takođe, postoje i u odnosu na tip naselja, stanovnici ruralnih naselja češće pominju kao kanale informisanja apoteku (65% naspram 52%), društvene mreže (54% naspram 44%), forume i blogove (35% naspram 24%) i televiziju (27% naspram 17%).

Nivea je omiljena marka trećini ispitanika (35%), a slede Carroten (13%), Eucerin (11%) i Balea (6%). Pominju se i ostali brendovi, kao što su Vichy ili La Roche, mada znatno ređe (ispod 5%).


Primetne su razlike u polu, Nivea  je omiljena skoro polovini muškaraca (46%), dok je kod žena samo 24%, Balea se, takođe, češće pominje kod jače polovine (10% naspram 4%). Izbor omiljene marke je generalno raznovrsniji kod žena, koje češće pominju brendove kao što su Eucerin (16% naspram 8%) ili La Roche Posay (6% naspram 1% kod muškaraca).

I kada je u pitanju najčešće korišćena marka, Nivea ostaje na prvom mestu (34%), slede je Carroten (13%) Eucerin (11%) i Balea (9%). Na listi u prvih pet pomenutih ostaje i Avon kao češće korišćena marka.
Procenat omiljenosti i korišćenosti je usklađen (sličan) za većinu brendova. Ipak, pojedini brendovi (Balea, Velnea) imaju veće korišćenje nego omiljenost, što bi moglo da ukazuje na negativan potencijal.


O kompaniji i istraživanju:
Kantar je vodeća svetska kompanija za istraživanja, saznanja i konsalting -  www.kantar.com.

Pokriva više od 90 tržišta, a predstavnik za Srbiju i Crnu Goru je TMG Insights, sa sedištem u Beogradu. Za dodatne informacije, pišite na: office@kantartns-rs.com

Istraživanje je obuhvatilo 502 ispitanika koji reprezentuju punoletnu populaciju i realizovano je onlajn putem, u periodu od 27. marta do 3. aprila 2023. godine.