Summi1
Summit2

Mediana: U Srbiji 50,2% velikih korisnika suncokretovog ulja

InFokus: jestiva ulja

inFokus

11.07.2023

Analizirajući ovu kategoriju na prikazana četiri tržišta vidimo da se suncokretovo ulje procentualno najviše koristi u Hrvatskoj 94,7%. U Srbiji je penetracija ove kategorije 86,9%, u BiH 86,8% dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Sloveniji, 78,9%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 10,9 miliona korisnika ove kategorije

Autor: Borislav Radojković, TGI Project Manager, borislav.radojkovic@mediana.co.rs, www.medianagroup.net 

Ovom prilikom, biće prikazan deo podataka iz TGI Adria baze koji se odnosi na korišćenje suncokretovog ulja na tržištima BiH, Hrvatske, Slovenije i Srbije. 

Analizirajući ovu kategoriju na prikazana četiri tržišta vidimo da se suncokretovo ulje procentualno najviše koristi u Hrvatskoj 94,7%. U Srbiji je penetracija ove kategorije 86,9%, u BiH 86,8% dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Sloveniji, 78,9%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 10,9 miliona korisnika ove kategorije. 

Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti relativno učešće velikih korisnika te kategorije, odnosno svih onih koji koriste suncokretovo ulje jedanput dnevno i češće. Najveći procenat velikih korisnika suncokretovog ulja je u BiH 63,9%, nešto manji procenat je u Hrvatskoj 57,7%, dok je najmanji procenat velikih korisnika suncokretovog ulja u Sloveniji 24,3%. 

Kada govorimo o markama suncokretovog ulja koje su se najviše koristile u prethodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištima Srbije i Hrvatske marka Dijamant, marka koja ima najveći broj korisnika, dok je na tržištu BiH to Floriol, a u Sloveniji Zvijezda. 

Ako posmatramo zajedno ova četiri tržišta, marka Dijamant ima najveći broj korisnika što je čini najpopularnijom markom u ovoj kategoriji. Ukupno je pet miliona građana ove četiri države koristilo suncokretovo ulje Dijamant u poslednjih 12 meseci.

O kompaniji 
Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine. Naša misija je da svojim klijentima pružamo kvalitetnu istraživačku i konsultantsku uslugu, a sve na osnovu dugogodišnjeg iskustva i dugoročne saradnje sa našim inostranim partnerima iz Kantar Media.

 

O istraživanju 
TGI istražvanje pruža potpuni uvid u karakteristike i ponašanje potrošača, kako kroz analizu njegovih demografskih, psihografskih i medijskih karakteristika, tako i kroz njegove navike u korišćenju proizvodnih i uslužnih kategorija i brendova. Kao takav, Mediana TGI je neizostavan alat u poslovanju svih marketinških agencija, medija i oglašivača.