Summi1
Summit2

Ipsos: Kategorija konzervirane ribe uglavnom stabilna

InFokus: konzervirana hrana

inFokus

12.07.2023

Tri četvrtine potrošača smatra da je konzervirana tunjevina ukusan obrok, a dve trećine njih kaže da češće kupuje tunu u komadima. Dve trećine potrošača tvrdi da najčešće kupuje konzerviranu tunu koja je na akciji, dok polovina kaže da od cene zavisi koji će brend konzervirane ribe kupiti. Potrošači radije kupuju konzerviranu ribu bez dodataka povrća

Autor: Aleksandra Jovanović, Ipsos 

U okviru BRANDpuls istraživanja kontinuirano se prate marketinški pokazatelji uspeha za kategoriju konzervirane ribe i brendova unutar kategorije. Marketinški pokazatelji su važni za uspešno vođenje brenda kroz sliku stanja brenda i ranog uočavanja mogućih problema i prilika.  

Podaci korišćeni u analizi koja sledi su prikupljeni u 2022. godini, na teritoriji Srbije. 

Nakon nešto veće upotrebe konzervirane ribe u 2020. godini, trenutno je 69% makar i povremenih korisnika kategorije i kategorija je uglavnom stabilna.  

Upotreba kategorije je pomerena ka nešto ređoj frekvenciji konzumacije. Mali je procenat potrošača koji konzumira kategoriju češće od jednom nedeljno oko 10%, dok je Medium segment potrošača najveći, odnosno obuhvata polovinu korisnika kategorije. 

Pri kupovini konzervirane ribe, trećina potrošača kaže da im marka nije jako bitna. Marka je bitnija potrošačima starosti između 40 i 60 godina, koji su i češći korisnici kategorije, kao i najčešćim korisnicima brenda Rio Mare. 

Konzerviranu ribu podjednako koriste muškarci i žene, nešto je izraženije prisustvo potrošača srednje starosne grupe (40 do 65 godina). 

Tri četvrtine potrošača smatra da je konzervirana tunjevina ukusan obrok, a dve trećine njih kaže da češće kupuje tunu u komadima. Dve trećine potrošača tvrdi da najčešće kupuje konzerviranu tunu koja je na akciji, dok polovina kaže da od cene zavisi koji će brend konzervirane ribe kupiti. Potrošači radije kupuju konzerviranu ribu bez dodataka povrća. 


BRANDScore 

Na osnovu marketinških indikatora performansi brenda, koji se kontinuirano prikupljaju u BRANDpulsu, dobijena je jedinstvena mera BRANDscore, koja omogućava poređenje brendova u okviru kategorije. 

Prilikom izračunavanja, BRANDscore uzima u obzir dva aspekta odnosa potrošača prema brendu, bihevioralni i emocionalni. Bihevioralni aspekt govori o realizovanom odnosu potrošača prema brendu (iskustvo, kupovina, korišćenje...), dok emocionalni govori o kvalitetu i intenzitetu percepcije brenda u svesti potrošača (imidž, lojalnost…).