Summi1
Summit2

Pikasa Analytics: Koje vrste bombona preferiraju korisnici društvenih mreža?

InFokus: Bombone

inFokus

30.09.2023

Na društvenim mrežama ima više objava za bombone i čokoladne bombone (52 i 51), ali najveći prosečan broj javnih reakcija po objavi je za tvrde bombone (484 reakcije), koje su najpopularnije na tržištu, a slede bombone sa čokoladom (222 reakcije) i bombone sa (206 reakcija po objavi)

Autor: Pikasa Anaytics 

Pikasa je analizirala industriju bombona na društvenim mrežama u poslednja četiri meseca, od aprila do jula tekuće godine. Kako se na njima reklamiraju brendovi bombona? 

Većinu postova napravile su same kompanije za proizvodnju bombona, zatim poznati supermarketi i razni društveni sajtovi. 

Na društvenim mrežama ima više objava za bombone i čokoladne bombone (52 i 51), ali najveći prosečan broj javnih reakcija po objavi je za tvrde bombone (484 reakcije), koje su najpopularnije na tržištu, a slede bombone sa čokoladom (222 reakcije) i bombone sa (206 reakcija po objavi). 

Najviše reakcija na društvenim mrežama ima Facebook (46 postova sa 15.444 javnih reakcija, zatim Instagram sa 41 objavom sa 10.514 reakcija, YouTube sa 13 videa i 2.273 reakcija i na kraju Twitter sa 56 postova koji su imali 1.259 reakcija. 

Top tri objave sa najvećim brojem reakcija na društvenim mrežama su: 

Objavljivanje fotografije sa pakovanjem crnih bombona tokom godina sa 4.741 reakcijom publike. Objava poznatog kuvara na svom Instagramu o pripremi deserta sa 3.883 reakcija i učešće predsednika Srbije na izložbi Expo Inovacije, takođe, na Instagramu sa 2.200 reakcija. 

Uopšteno govoreći, možemo zaključiti da proizvođači bombona nisu previše aktivni na društvenim mrežama, u pogledu objavljivanja sadržaja sa njihovim brendovima bombona, jer imaju raznolik asortiman proizvoda i nemaju svi specifične profile brendova bombona na društvenim mrežama. Izraženo brojkama, to u proseku iznosi 6% od ukupnih objava. 

Značajno je reći da veliki deo objava dolazi od objava promocija i popusta u supermarketima.


O istraživanju i kompaniji: 

Metodologija: Pikasa koristi svoju onlajn platformu Analytics.live da prati u realnom vremenu više od 2.500 medija i hiljade kanala društvenih medija u zemaljama Zapadnog Balkana (Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Albanija i Makedonija, Moldavija i Bugarska). Analitička platforma prikazuje medijske članke uz njihovu pravilnu penetraciju na platformama društvenih medija (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok i Telegram) računajući sve vrste aktivnosti i reakcija (lajkova, dijeljenja i komentara).  

Pikasa ima više 10 godina iskustva u nauci o podacima, razvoju algoritama, veštačkoj inteligenciji i mašinskom učenju. Kompanijama, organizacijama i institucijama nudi pristup jedinstvenim podacima iz više od 2.500 medija i hiljadama kanala društvenih medija. U saradnji sa iskusnim timom doktora nauka o podacima, analitičarima podataka i višim stručnjacima za medije, razvili smo nekoliko proizvoda za praćenje medija u realnom vremenu i tehnološke kapacitete za kreiranje prilagođenih rešenja. Bili smo u mogućnosti da odgovorimo na neka od najizazovnijih pitanja o korišćenju digitalnih i društvenih medija za širenje propagande, sentimenta, identifikovanje kanala i sprovođenje istraživanja. U poslednje tri godine, kroz praćenje i savetovanje, pomogli smo više od 30 medijskih kanala i više od 60 kompanija da povećaju i maksimiziraju svoje rezultate, koristeći tehnike za pristup do šire publike.

Кontakt: Ema Muratova, regionalna menadžerka, Pikasa Analytics  
Email: ema@pikasa.ai mob: 071 233 673  
Adresa: Bulevar Krste Misirkov 7 LAM.C2/14, TC Mavrovka, 1000 Skoplje  
Tel: +389 2 3212-812