Summi1
Summit2

Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću, NIS: Kontinuiran rad je recept za uspešan PR

NAGRADE

Intervju

28.11.2023

Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću u kompaniji NIS, dobitnik je Mark Awards priznanja u kategoriji PR/CORPORATE COMMUNICATIONS MANAGER OF THE YEAR, koje dodeljuje Marketing mreža.

Koju ulogu u kreiranju biznisa budućnosti igraju PR sektori kompanija?

Svi mi iz PR branše volimo da pričamo o svom poslu, da ukazujemo na njegov značaj i na rezultate koje postižemo. I to je u redu jer smo tako uspeli da se postavimo kao strateški partner biznisu. Jer sećam se, pre svega desetak godina kada sam iz novinarstva prešao u PR, oko mene se stalno čulo – PR podrška, PR podrška, PR podrška... U međuvremenu smo uspeli da od proste podrške i servisa postanemo strateški partner biznisu i to je dobro. Korporativne komunikacije imaju svoje mesto za stolom za kojem se donose odluke. Ali, budimo realni, ljudi koji vode biznis ipak te stvari znaju bolje od nas, a mi smo tu da budemo uključeni i da se naš glas čuje. Jer, nije sve u tome da imate dobar biznis ili proizvod, mnogo toga je i u načinu na koji ih predstavljate javnosti.

Kako komunikacije staviti u svrhu "čuvara" biznisa tokom krize?

Tako što će biznis otvoreno komunicirati sa PR-om o tome. Često slušamo katastrofične priče o tome kako je PR potcenjen, kako se glas PR-a u kompaniji ne čuje i slično, ali moram reći da moje iskustvo pokazuje da je to sve ređa praska u kompanijama. Svi su sve svesniji da PR-a ne smeju da se sete kada je kriza već počela jer je tada kasno. Kontinuiran rad, kontinuirana komunikacija i ravnopravna saradnja biznisa sa komunikacijama je uvek dobar recept.

Kako planirati neplanirane scenarije i na najefikasniji način iskoristiti resurse sa kojima raspolažemo?

Mislim da je magična reč ovde – timski rad. Da sednemo, razgovaramo, čujemo ko šta misli, ko gde vidi rizik, ko priliku, šta su slabe, a šta jake tačke. Da o tome otvoreno razgovaramo unutar tima i kompanije, ali i sa našim eksternim PR konsultantima ili agencijama. Više glava je pametnije od jedne i to važi i kada se pravi PR strategija i kada se razrađuje više scenarija, alociraju sredstva i slično. I naravno, ne smemo zaboraviti javnost. Mi sedimo u kompanijama i često zaboravimo da nas mimo naših kancelarija ljudi vide drugačije i da imaju različite prioritete od naših. A na kraju krajeva, baš toj javnosti se obraćamo.

Šta Mark Awards znači za Vas lično i kako će uticati na Vašu dalju karijeru?

Kada sam pre 10 godina dobio „Zlatno pero“ za ekonomskog novinara godine, to mi je veoma značilo i to sam kao tada mlad novinar shvatio kao veliko priznanje za sav entuzijazam i trud koji sam pokazivao kao član fenomenalnog tima Ekonomske rubrike u dnevnom listu „Politika“. Danas, kada sam dobitnik Mark Awards za PR/Corpprate communications manager of the year, mogu reći da priznanja  uvek prijaju. Ali postoji jedna suštinska razlika između ove dve nagrade. A to je da za ovo priznanje veliku zahvalnosti dugujem kako svom timu fantastičnih profesionalaca i posvećenih ljudi koji vole svoj posao, tako i kompaniji NIS u kojoj radim na podršci. Jer sve novine, promene, unapređenja koja želite ne  možete izneti bez ta dva stuba podrške.