Summi1
Summit2

Marko Popić, Head of Product, Intelisale: Povećajte prodaju, koristeći tehnologiju

AKTUELNO

Intervju

07.12.2023

Prodaja u FMCG industriji se nikada brže nije razvijala i, čini se, nikada nije bila zahtevnija. Prodaje se na različitim kanalima, komercijalisti tvrde da se osećaju kao da žongliraju sa sve dužim spiskom odgovornosti, vremena uvek fali, a posao nikad ne staje. Kako da FMCG kompanije, koristeći tehnologiju, povećaju prodaju i produktivnost zaposlenih i istovremeno efikasno upravljaju prodajnim procesima, razgovarali smo sa Markom Popićem, Head of Product u IT kompaniji Intelisale.  

Intelisale je razvio naprednu omnichannel platformu, koju trenutno koristi u 14 zemalja. Deo platforme čini i rešenje za terensku prodaju, šta tačno to rešenje vašim korisnicima omogućava?

Menadžerima omogućava da efikasno upravljaju prodajnim timovima i njihovim aktivnostima na terenu, i to na osnovu podatka i uvida u realnom vremenu. Zahvaljujući našem rešenju za prodaju mogu brže da donose odluke na osnovu informacija za koje znaju da su tačne i relevantne. Komercijalistima omogućava da u realnom vremenu sinhronizuju svoje aktivnosti i imaju pristup svim informacijama o proizvodima i kupcima. Svi znamo da tačne informacije u realnom vremenu znače mnogo više mogućnosti u realnom vremenu.

Efikasno upravljanje prodajnim timovima na terenu i njihovim aktivnostima nije lak zadatak. Kako tehnologija tu može da pomogne?

Tehnologija ima ključnu ulogu u optimizaciji prodajnih procesa i osnaživanju prodajnih timova da postignu svoje ciljeve. Naše rešenje može ne samo da optimizuje i automatizuje različite aspekte prodaje na terenu, već i da omogući timovima besprekornu komunikaciju i upravljanje zadacima i rasporedom. Pored toga kroz aplikaciju može da se prati učinak i da se kreiraju različiti izveštaji i zadaci. Recimo, menadžeri prodaje kroz aplikaciju mogu dodeliti članovima tima zadatke, postaviti rokove i pratiti napredak kroz različite izveštaje i analitiku u realnom vremenu. Ovakav pristup u vođenju prodajnih timova, zasnovan na podacima, omogućava menadžerima da znaju u svakom trenutku koji timovi i komercijalisti imaju vrhunske rezultate, a koji imaju problema, koji proizvodi imaju mogućnost za rast i gde su najveće prodajne mogućnosti. Naravno, korišćenjem našeg rešenja ne dobijaju samo menadžeri, već i prodavci na terenu.

Objasnite kako tehnologija olakšava rad prodavcima?

Naše rešenje je na neki način lični asistent svakog komercijaliste, jer mu daje pripremu za sastanak i personalizovanu sugestiju za prodaju za svakog kupca i sve neophodne informacije o kupcu. I ne samo to, pomaže mu i da optimizuje i da prioritizuje svoje aktivnosti i da prati u realnom vremenu realizaciju plana. Pored toga sve svoje aktivnosti, i one koje su planirane i one ad hoc, komercijalista beleži i dokumentuje u realnom vremenu. U aplikaciji prodavci mogu dalje i da kreiraju i da prate i statuse svojih prodajnih dokumenata, pri čemu će ih aplikacija povezati sa posetama i pozivima u okviru kojih je prodaja i dogovorena. Nema potrebe da se nakon završenog radnog dana bavi administracijom. 

Jedna od funkcionalnosti vašeg rešenja za prodaju je i planiranje ruta. Recite nam nešto o tome?

Optimizacijom ruta, timovi na terenu mogu da minimiziraju vreme provedeno u putovanju, smanje troškove, povećaju broj sastanka sa kupcima, a samim tim i poboljšaju svoju produktivnost i povećaju prodajne mogućnosti. Komercijalisti dobijaju detaljan plan kretanja za svaki dan i trajanje posete na osnovu veličine i potencijala kupca. Klikom na karticu za svaki pojedinačni dan, komercijalista dobija detaljni pregled tog dana, sa rutom i listom zakazanih poseta i uvid da li je plan održiv. 

Da li prikupljanje i analiza podataka igraju ključnu ulogu u ostvarivanju uspeha u prodaji?

Apsolutno. Koristeći izveštaje prodajni timovi mogu steći dragocene uvide u svoj učinak, ponašanje kupaca i tržišne trendove. S druge strane analiza podataka je gorivo koje pokreće donošenje odluka. Prikupljanjem i analizom relevantnih podataka, prodajni timovi mogu otkriti obrasce i prilike koje bi inače mogle ostati neprimećene. Međutim, želim da napomenem da je za čoveka velik izazov da obradi i razume na adekvatan način tu količinu podataka. Zato je tu tehnologija koja mu pomaže. 

Intelisale je sklopio strateško partnerstvo sa vodećom svetskom IT kompanijom Infobip. Kako to partnerstvo može da unapredi FMCG industriju?

Naša platforma omogućava kompanijama da povežu sve kanale prodaje, a uz pomoć strateškog partnerstva sa kompanijom Infobip, lidera CPaaS (komunikacijska platfoma kao usluga), i implementacijom njihovih proizvoda, kompanije mogu da povežu i sve kanale komunikacije. Nedavno je Infobip, prvi put u regionu, za jednog FMCG klijenta lansirao inovativan chatbot, kreiran na naprednoj LLM tehnologiji (large language model). Ovaj chatbot daje personalizovane i relevantne informacije kupcu jer nije rule-based već je AI model koji nudi svoj sadržaj tako što uči sam i sa njim se priča. U prvih mesec dana korisnici su razmenili sa ovim chatbotom više od 100.000 poruka.