Na osnovu studije rađene u Evropskoj uniji, godišnje se po glavi stanovnika konzumira 3,5kg soli, dok se zdravim smatra gotovo upola manje – 1,8kg, zbog čega je, kako objašnjavaju iz kompanije, jedna od ključnih stavki Lidlove strategije za osvešćenu ishranu upravo smanjivanje udela soli u pekarskim proizvodima.
Osvešćena ishrana omogućava izbalansiranu ishranu, uz dodatno osnaživanje potrošača u donošenju odluka pri izboru hrane, kao i transparentnu komunikaciju i ponudu zdravijih i održivijih proizvoda, navodi se u saopštenju kompanije.
Među hlebovima koji u svom sastav imaju smanjeni udeo soli su između ostalog: tost hlebovi, domaći hlebovi, kao i ražani, kukuruzni i hleb sa semenkama. Iako su hlebovi primarna grupa proizvoda u fokusu, pažnja je posvećena i kiflama i somunima, dodaju iz kompanije.
Potrošači su svesni štetnosti prekomernog unosa soli, ali čini se da se pri konzumaciji i pripremi hrane najmanje obraća pažnja na pekarske proizvode u kojima je so takoreći "skrivena", a ipak odgovorna za veliki dnevni udeo unosa. Zato je smanjenje udela soli u pekarskim proizvodima naš prvi korak, a krajnji cilj nam je da do 2025. godine smanjimo utrošenu količinu soli koju potrošači konzumiraju kroz proizvode Lidlovih brendova za čak 20%, izjavila je Aleksandra Mirić ispred Lidlovog CSR odeljenja.
Pored smanjenja udela soli u ovim proizvodima, Lidl je u svoju ponudu uvrstio i višekratne kese za hleb od 100% recikliranog poliestera u svim svojim prodavnicama, koje potrošači nakon kupovine mogu odneti kući, oprati i ponovo koristiti.
Izvor: InStore
Foto: Lidl Srbija