Uz podršku Privredne komore Srbije, u okviru Nacionalnog paviljona Srbije, na 121m² u centralnoj hali 2 svoju ponudu predstavljaju kompanije Nectar, Imlek, DPS Klas group, Budimka, Serbia Organica sa brendom Humanic code i Timomed, Neoplanta, Baby Food Factory, Rubin, Tehnomarket, Metal-Flex, Molšped i CPCE (Centar za primenjenu cirkularnu ekonomiju) članica kompanije Elixir group.
Tržište Bosne i Hercegovine vodeće je izvozno tržište za domaću privredu, uz obim razmene koja je u 2023. godini dostigla vrednost od oko 3 milijardi evra uz suficit srpske privrede od preko 950 miliona evra, kaže Tatjana Beuk iz Centra za regionalnu saradnju PKS. Dodaje da od ukupnog izvoza robe iz BiH u Srbiju, učešće izvoza iz entiteta Republike Srpske iznosi oko 25 odsto, dok od ukupnog uvoza robe iz Srbije u BiH, oko 55 odsto robe plasirano je u Republiku Srpsku. Kako ističe, nastup na sajmu u Banja Luci dobra je prilika da domaći izlagači predstave svoje proizvode i plasiraju ih na tržište Bosne i Hercegovine ali i treća tržišta, kao i da učvrste postojeće i steknu nove poslovne kontakte.
Sajam u Banja Luci najveći je sajam u Bosni i Hercegovini, koji se održava u kompleksu Univerizetskog centra – Kampus, na prostoru od 15. 000 m2. Sajam je opšteg profila, pa će se na njemu predstavljati izlagači iz raznih oblasti privrede, građevinarstva, metalne i elektro industrije, elektronike, IT sektora, drvne industrije, aparata i mašina, tehnike, robotike, nekretnina, arhitekture i projektovanja, finansijskog sektora i usluga.
Na sajmu se očekuje učešće više od 300 izlagača iz regiona i sveta, a ovogodišnja zemlja partner je Republika Srbija.
Izvor: InStore
Foto: Bojana Lalović