Pre početka zvaničnog dela Akademije, održane juče o hotelu Hedonic, učesnike su pozdravili predstavnici kompanije CCHBC Srbija.
Potrebe naših kupaca su nam uvek na prvom mestu. Godinama uspešno sarađujemo i projekat Coke Academy je naš način da im se odužimo za svu podršku koju nam kao kompaniji pružaju. U današnjem poslovnom svetu, pred nama su različiti izazovi koje možemo da prevaziđemo samo ukoliko snažno stojimo jedni uz druge i negujemo naša partnerstva. Ponosan sam kada vidim koliko novih ideja iznedri svaka naša Akademija i kako zajedno iz godine u godinu učimo kako da budemo što bolji na tržištu, rekao je Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija, na otvaranju Coke Academy.
Kako je istakao Mirko Gutić, direktor prodaje u kompaniji CCHBC Srbija, pomene u ponašanju potrošača su neminovnost i te promene govore da svi zajedno treba da živimo kulturu prilagođavanja i inovativnih pristupa: Želimo da nastavimo da pobeđujemo sa našim kupcima, a jedini način da rastemo zajedno jeste da učimo jedni od drugih. Coke Academy je jedinstvena prilika za to.
Nakon toga, Snežana Lauš, partner u kompaniji S&D Consulting, ukazala je prisutnim predstavnicima malih radnji na promene koje su se dešavale na tržištu od 90-ih godina. Ona je istakla da je svojim ulaskom, Lidl doveo do značajnih promena na tržištu, ali da ni domaći trgovci nisu sedeli skrštenh ruku i da su i oni uveli razne novine u svoje poslovanje. Takođe, govorila je i o korišćenju podataka za unapređenje biznisa. U drugom delu svog izaganja, Lauš je govorila o optimizaciji zaliha, a Branislav Žišić, COO Spin marketa iz Leskovca, prikazao je na konkretnim primerima iz njihovih radnji kako smanjenje zaliha pojedinih kategorija može dovesti do povećanja njihove prodaje.
Ana Luković, Senior Manager, Strategy SEE TCCC, prisutne je upoznala sa principima upravljanja prostora u radnji i kategorijama. Kako je istakla, 70% rasta dolazi organski od same kategorije. Saradnja dobavljača i trgovaca je osnova i ključ u upravljanju kategorija, istkla je Luković. Ona je, takođe, govorila o tome kako se menjaju potrebe i navike potrošača iz godine u godinu, kao i o ključnim faktorima za lojalnost, a to su: ugodna kupovina, asortiman, promocije, programi lojalnosti i iskustvo kupovine. Njenom izlaganju, priključila se i Jadranka Kolak, supervizor maloprodaje u TP Morava iz Kragujevca, članici DTL-a, koja je predstavila svoje iskustvo u primeni predstavljenih saveta za upravljanje prostorom i kategorijama u njihovim radnjama. Ona je istakla da je, na osnovu preporuka dobijenih od stručnjaka iz CCHBC, došlo do velikih povećanja prodaje određenih grupa proizvoda.
Nakon ovih izlaganja, usledila je panel diskusija o radnoj snazi i problemima sa kojima se kompanije suočavaju kada je u pitanju dolaženje do radnika i njihovo zadržavanje. O tržištu radne snage u Srbiji, nedostatku adekvatne radne snage i ostalim problemima sa kojima se naročito trgovci susreću, govorili su Bojana Bolović, People & Culture Manager, u CCHBC, zatim Jadranka Kolak, supervizor malopradje u TP Morava, Miroslav Živković, Partner & Training Director u agenciji Methodes, kao i Miloš Turinski, PR menadžer Infostuda. Panel je vodila Ana Filipović, glavni i odgovorni urednik InStore magazina.
U popodnevnom delu, Miloš Đurić, Operations & Expansion Manager u kompaniji Wolt, ukazo je prisutnima na to kako im proaktivna prodaja i digitalni alati mogu pomoći u unapređenju prodaje: Kupci uzrasta od 25 do 45 godina postaviće trendove kupovine za narednih 10 godina, te investirajte u budućnost - povežite se sa platformama za dostavu, poručio im je Đurić.
Akademiju je zvanično zatvorila Marija Trivanović, Sales Capability Manager u CCHBC Srbija, izrazivši nadu da su učesnici mogli da čuju korisne stvari koje će moći da primene u svom poslovanju i najvivši da će njihova kompanija i dalje nastaviti sa održavanjem ovih edukativnih događaja za vlasnike trgovinskih radnji, odnosno za njihove kupce.
Nakon dodele diploma, usledilo je i druženje učesnika Akademije sa predavačima i predstavnicima kompanije CCHBC Srbija.
Coke Academy je jedinstveni projekat kompanije Coca-Cola HBC Srbija, razvijen sa ciljem pružanja podrške kupcima i unapređenja njihovog poslovanja. Program je sastavljen od interaktivnih predavanja, panela i razgovora sa kupcima. Do sada je realizovano pet Coke Academy radionica kojim je osnaženo ukupno više od 300 kupaca.
Na koji način ova akademija doprinosi osnaživanju i razvoju TT sektora, svedoče i utisci učesnika: Preporučila bih svima Coke Academy zbog razmene pozitivnih iskustava sa drugim kolegama iz iste branše, kao i korisnih saveta naših predavača za pospešivanje poslovanja u maloprodajnim objektima. Ovim putem bih želela da se zahvalim kompaniji Coca-Cola HBC Srbija na pozivu za učešće i svakako ću se odazvati uvek, rekla je Silvana Mijajlović, „Dragstor Marlboro“ Aleksandrovac. |
Izvor: InStore
Foto: CCHBC Srbija