Učešće ovih troškova u ličnoj potrošnji je prošle godine, sa 13,4 odsto, niže nego u ostalih 26 članica unije, podaci su iz studije instituta za istraživanje tržišta NIQ.
U Nemačkoj su prosečna primanja visoka. Pored toga, konkurencija u maloprodaji hrane je žešća nego bilo gde drugde, što cene gura naniže. Iako su nedavno porasle zbog visoke inflacije, i dalje su relativno niske, rekao je Filip Vojtech, stručnjak za maloprodaju sa instituta.
Potrošači obraćaju i više pažnje na cene i sve češće koriste popuste. Prema podacima NIQ, Nemačka je zabeležila najsnažniji rast kupovine na popustima u zapadnoj Evropi, sa povećanjem od 14 odsto.
Ako se uporedi ukupan novac koji ljudi potroše u prodavnicama, Nemačka takođe zauzima poslednje mesto.
Tokom prošle godine, u nemačkim samoposlugama je završio svaki četvrti evro, dok je širom EU svaki treći, a u istočnoevropskim zemljama kao što su Mađarska i Bugarska - skoro svaki drugi evro.
Zbog veće kupovne moći, domaćinstva u Nemačkoj troše manji deo prihoda na hranu, odeću i drugu robu, naveo je Vojtech. Viši su, s druge strane, troškovi stanovanja i energije. Pored toga, sve više novca se troši na usluge i aktivnosti u slobodno vreme, a više se odvaja i za štednju i finansijske investicije.
Izvor: dpa
Foto: Bernd Weißbrod/dpa