Summi1
Summit2

Korisnicima Sistema elektronskih faktura dostupne nove funkcionalnosti

AKTUELNO

Srbija

23.08.2024

Korisnici Sistema elektronskih faktura (SEF) mogu da pristupe demo verziji sistema SEF 3.9 na kojoj su dostupne izmenjene evidencije obračuna poreza na dodatu vrednost: Pojedinačna evidencija PDV i Zbirna evidencija PDV. Kako iz MInistarstva finansija još dodaju, korisnici mogu da isprobaju i otpremanje Pojedinačne i Zbirne evidencije PDV putem aplikativnog interfejsa (API, koristeći nepromenjenu tehnologiju – JSON datoteke).

Za demonstraciju su dostupne nove poreske kategorije: S10, S20, AE10 i AE20, uz odgovarajuće šifre za primenu poreskih kategorija za sve elektronske fakture (faktura, avansna faktura, dokument o povećanju i dokument o smanjenju), i to kako za korisnike koji SEF-u pristupaju putem korisničkog, tako i za one koji pristupaju putem aplikativnog interfejsa.

Takođe, uređena je mogućnost da korisnici sistema opredele svoj status u smislu Zakona o porezu na dodatu vrednost – da li su obveznici PDV ili nisu, kao i da odrede poreski period, ukoliko su obveznici PDV.

Među najznačajnijim unapređenjima verzije SEF-a 3.9 su i izmene koje se odnose na integraciju sa sistemom Uprave carina, kao i omogućavanje unosa više bankarskih računa na profilu subjekta, te prikazivanje NBS IPS QR koda na generisanom spoljnom prikazu fakture (PDF).

U skladu sa dosadašnjom praksom, objavljeno je i ažurirano Interno tehničko uputstvo, u koje su ugrađena sva potrebna objašnjenja i tehničke specifikacije sprovedenih izmena u sistemu. Dopune Internog tehničkog uputstva ne razlikuju se po sadržaju od prethodno objavljenih dokumenata na osnovu kojih su korisnici i proizvođači softvera prilagođavali svoje programe. Takođe, objavljen je i dokument „Korisničko uputstvo” koji prati primenu funkcionalnosti Pojedinačne i Zbirne evidencije PDV.

Ministarstvo poziva sve zainteresovane subjekte, kao i pružaoce usluga razvoja poslovnih i računovodstvenih programa, kojima se subjekti služe kako bi se povezali na SEF, da izvrše detaljne provere rada izmena koje su izvršili na svojim softverima, kao i da se još jednom upoznaju sa obavezama preciziranim izmenama i dopunama Pravilnika o elektronskom fakturisanju.

Podsetimo, Pravilnik o izmenama i dopunama Pravilnika o elektronskom fakturisanju donet je i objavljen 2. avgusta 2024. godine u „Službenom glasniku” br. 65/24, sa početkom primene od 1. septembra, osim odredaba koje se odnose na elektronsko evidentiranje prethodnog poreza (primenjivaće se za poreske periode koji počinju posle 31. avgusta 2024. godine).

Od početka korišćenja Sistema elektronskih faktura kroz sistem je razmenjeno više od 205 miliona e-faktura.

Izvor: InStore