Summi1
Summit2

Saša Filipović, Yettel: U svetu digitalizacije, jedina konstanta je promena

KOLUMNA PONEDELJKOM

Iz ugla stručnjaka

26.08.2024

Iako možda čak i previše često čujemo reč digitalizacija, mislim da i dalje mnogi ostanu zbunjeni šta to tačno znači. Kada radite u telekomunikacijama, trudite se da razumete i maksimalno iskoristite dobru stranu ove velike transformacione revolucije, koja je, zapravo, tek počela.

Piše: Saša Filipović, izvršni komercijalni direktor, Yettel

Prednosti digitalizacije smo svi osetili tokom pandemije i videli šta nam je sve dostupno na klik, koliko je važno da možete da radite sa bilo kod mesta, da kupujete onlajn i da, pri tom, imate stabilnu, sigurnu i brzu mrežu. Edukacija i obrazovanje, komunikacija, kupovina, vežbe, činjenica da pojedine poslove možete obavljati mnogo efikasnije uz računar ili mobilni telefon. Sve to sada nastavlja da se razvija, jer digitalizacija može svakodnevni život da učini boljim, kvalitetnijim i lakšim, i ići će u nekoliko pravaca. Tu, pre svega, mislim na upotrebu 5G tehnologije. Brzine interneta su sve veće, kašnjenja sve manja, a mreža pouzdanija. Tu je i upotreba veštačke inteligencije, koja može da optimizuje mrežu, predvidi potrebe održavanja i što je najvažnije, poboljša korisničko iskustvo. Dodatno, stalno se radi na poboljšanju sajber bezbednosti. Ulaganja u strategije za otkrivanje pretnji i ublažavanje pretnji vođene veštačkom inteligencijom postaju sve prisutnija radi zaštite mreža i korisničkih podataka. I naravno, održivost poslovanja koja sve igrače na tržištu motiviše da se okrenu obnovljivim izvorima energije, gde smo mi već napravili velike korake. 

Mi verujemo da tehnologija treba da olakša svakodnevni život našim korisnicima, a njih u Srbiji ima gotovo tri miliona. 

Prema podacima GSMA istraživanja, krajem 2023. godine 58 odsto svetskog stanovništva koristilo je mobilni internet, što je 4,7 milijardi ljudi. To nas je sve koji se bavimo telekomunikacijama, a želimo da idemo napred, navelo da fokus pomerimo sa samo mobilne telefonije i uđemo u nove segmente poslovanja. Mi verujemo da tehnologija treba da olakša svakodnevni život našim korisnicima, a njih u Srbiji ima gotovo tri miliona. 

Prvi iskorak smo napravili kada smo postali operator koji pored mobilnih nudi i fiksne usluge. Razvijamo Yettel aplikaciju koja nudi mnoštvo sadržaja, a trenutno ima 1,4 miliona korisnika. Oni mogu da obave različite aktivnosti digitalno, jednostavno, na jednom mestu i da pritom sačuvaju svoje vreme i novac – sve ono zbog čega bi inače morali da posete poslovnice ili zovu call centar. Omogućili smo i potpisivanje ugovora i dokumentacije bez upotrebe papira. Osim toga, aplikacija omogućava i plaćanje karte u gradskom prevozu ili parkinga širom Srbije i još mnogo toga drugog. Posebno smo ponosni na Zelene staze, koje razvijamo u okviru aplikacije, gde su dostupne iscrtane i obeležene pešačke i biciklističke staze širom Srbije. Tu je i Yettel Shopping platforma, koja omogućava korisnicima da preuzmu kupon za popust prilikom kupovine proizvoda i usluga naših partnera. Mesečno imamo više od 500 ponuda i 100 hiljada preuzetih kupona. 

U Yettel ekosistem sada ulazi i Yettel banka, čime ćemo objediniti finansijske i telekomunikacione potrebe. Još jedan iskorak i za nas, i za tržište. Ako tome dodamo da smo nedavno omogućili da se sve naše usluge plate na jednom računu, u Yettel SVE ponudi, jasno je u kom pravcu idemo: dalja digitalizacija koja će korisnicima doneti jednostavna rešenja i dodatnu podršku u svakodnevnom životu. Jer, jedina konstanta u tom procesu je stalna promena.