Summi1
Summit2

Dodela IPRA Golden World Awards 2024 nagrada 18. oktobra u Beogradu

NAJAVE

Marketing

14.10.2024

U Beogradu će se 18. oktobra održati dodela prestižnih svetskih priznanja IPRA Golden World Awards (IPRA GWA). Istovremeno, Beograd je domaćin regionalnim i svetskim stručnjacima u oblasti komunikacija i odnosa s javnošću na PR Samitu sa temom "Poverenje je PRioritet!"

Teme o kojima će se razgovarati su: kako se izboriti sa dezinformacijama, lažnim informacijama i rastućim nepoverenjem, kako će ubrzani razvoj veštačke inteligencije (AI) uticati na sve veći generacijski jaz, na ulogu medija i komunikacijskih stručnjaka i na poverenje javnosti u medije, institucije, lidere, kompanije, brendove.

Prof. Dr Dejan Verčič, jedan od ključnih govornika PR Samita, osvrnuo se na izazove dezinformacija i post-istine, naglasivši: Kada govorimo o dezinformacijama i konceptu post-istine, samo povećavamo konfuziju. Dezinformacije su jednostavno – propaganda, a post-istina je samo moderan izraz za laži. To je tako jednostavno. Ne bi trebalo da prihvatamo stare laži samo zato što su prepakovane. Isto tako, AI nije zaista inteligentna – ljudi jesu. AI je samo alat, poput metle. Ako se koristi na pravi način, može biti koristan, ali se mora koristiti odgovorno.

Odnosi s javnošću, etično i pouzdano komuniciranje sve više dobijaju na značaju, u svetu u kome je jedino garantovana neizvesna budućnost. Odgovornost PR stručnjaka raste, kako rastu i očekivanja od njih, a globalno tržište PR-a u 2023. godini iznosilo je oko 20 biliona dolara. Prema podacima iz 2023. godine, 50 odsto ispitanika iz 28 zemalja širom sveta izjavilo je da veruje medijima kao izvoru pouzdanih informacija. 

Najveće poverenje u medije imala je Kina, dok je Ujedinjeno Kraljevstvo najsiromašnije po tom pitanju sa samo 31 odsto ispitanika koji su rekli da imaju poverenja u medije. Zemlje u kojima većina odraslih stanovnika veruje medijima iz preko 40 zemalja otkrila je da se nivoi poverenja značajno razlikuju širom sveta. Skandinavci su imali veće poverenje u medije nego građani drugih delova sveta, pri čemu je 69 odsto Finaca verovalo vestima, kao i 57 odsto Danaca i 55 odsto Norvežana. Čak 57% novinara veruje da je javnost izgubila poverenje u medije. Konačno, glavni razlog zašto novinari blokiraju PR komunikacije širom sveta – njih  74 odsto je reklo da to rade jer im PR osoba šalje neželjene ponude. Drugi okidači uključivali su primanje netačnih informacija, nedostatak transparentnosti i nepoštivanje rokova. 

Međunarodna asocijacija za odnose s javnošu (IPRA) 70 godina okuplja profesionalce iz celog sveta i ima konsultativni status pri UN već četiri decenije. Ovogodišnjim izborom Nataše Pavlović Bujas, (komunikacijske ekspertkinje i strateške savetnice iz Srbije) za Globalnu predsednicu IPRA – Beograd i Srbija su, po prvi put, visoko pozicionirani i na ovoj svetskoj mapi stručnjaka.

Ovogodišnja Gala ceremonija dodele svetskih "PR Oskara", kao i prateći događaj PR Samit okupiće oko 200 stručnjaka iz više od 20 zemalja - u Beogradu, u hotelu Metropol Palace, 18. oktobra. Više informacija o programu mogu se pronaći na linku.

Izvor: InStore
Foto: PR Summit