Priredila: Milica Milutinović, milica@instore.rs
Ljubav prema čokoladi traje oduvek, i to kako se pravi, a volim i da je jedem. Kako sam ceo život u sportu, završila sam Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, radila sam kao trener, takmičila se u tekvandou, i nekako se to sve nije uklapalo, dok pre nekoliko godina nisam shvatila da čokoladu mogu da pravim i u mojoj, zdravoj varijanti. Tada započinje moj put eksperimentisanja sa receptima, ispričala nam je Tamara.
Pohađala je kurseve u Italiji, Sloveniji, pa i u Beogradu. Proučavala i onda kupila svoju prvu mašinu, odnosno mlin za kakao i počela sa svojim prvim receptima. Vrlo brzo je odlučila da joj to ne bude hobi, već da promeni posao: Uzela sam lokal za svoju radionicu, osmislila recepte, ime čokolade, prijatelj dizajner mi je nacrtao pakovanje kakvo sam zamislila i krenula sam. To bi bila najkraća priča o nastanku Kapetan Koko čokolade, koja inače nosi ime po mom psu Kokou.
U ponudi ima za sada tri vrste čokolade: nugat krem, lomljeni lešnik sa komadićima lešnika i klasičnu crnu. Tamara ih proizvodi od lomljenog kakao zrna, koje melje 24 sata, pa dodaje ostale sastojke - lešnik i urmin šećer, pa zatim pravi table čokolade. Sve tri su posne, veganske i zdravije varijante, jer su zaslađene urmom.
Recepture je razrađivala sama, oduzimala, dodavala sve sa ciljem da napravi, kaže, zdravu verziju slatkiša sa nugat - bajadera ukusom, a bez štetnih veštačkih sastojaka i bez mleka. Najpopularnija jeste Nugat varijanta. Kako nam naša sagovornica kaže, potrošači oduševljeno reaguju i često čuje od majki kako su zadovoljne jer im deca rado jedu ovu zdravu verziju čokolade.
Od sirovina kakao buter nabavlja od naših dobavljača, ali posebno želi da izdvoji lešnik i lešnik pastu koja stiže iz Bečeja: Kupujem Almondo lešnik, koji peku i spremaju savršeno dva brata iz Bečeja.
Tamara je od skoro pokrenula i svoj sajt, tako da je prodaja Kapetan Koko čokolade moguća preko njega. Osim toga, njene čokolade je moguće kupiti u trgovinama zdrave hrane u Beogradu (Market zdravlja, Bio Bar, Greenline, Maslina…) kao i u nekoliko objekata u Novom Sadu, Kragujevcu, Šapcu… Što se tiče marketinških aktivnosti, u njihove svrhe koristi uglavnom Instagram i Tik Tok, kao i promocije na licu mesta na sajmovima, noćnim marketima i vege festivalima.
Najveći problem nas malih jeste što nismo u mogućnosti da sirovine uzimamo u velikim količinama. S druge strane, zaista koristimo kvalitetne sastojke, što se kasnije odražava na krajnju cenu proizvoda, a samim tim i dostupni smo za manji broj kupaca na tržištu s obzirom na aktuelnu kupovnu moć, kaže ona.
Ipak, dodaje da nastavlja dalje s planovima o proširenju proizvodnje i uvođenju novih ukusa.
A to bi bila i njena poruka za nove preduzetnike: Samo napred, hrabro. Svi treba da se usude i da krenu od prvog koraka. Svi zamišljamo da to mora da bude nešto veliko, krupno… A prvi korak svakako može da bude google pretraga, interesovanje za sirovine... Posle tog prvog koraka samo se slaže redom zadatak po zadatak, sve do cilja.
Foto: Kapetan Koko