Društvene mrežu su alat koji pomaže i brendovima i kompanijama da se lakše povežu i dođu do svojih korisnika i publike. One su otvorile jednu potpuno novu dimenziju u komunikaciji i samim tim postale moćan alat koji utiče i oblikuje reputaciju brenda ne za pet minuta, kako kaže Voren Bafet, već u sekundi. Zato je najvažnije imati pravu strategiju i alate na raspolaganju, a tajna leži u tome da prepoznate negativne reakcije čim se pojave i rešite ih pre nego što eskaliraju.
Bez obzira na to da li se uključujete u diskusiju ili ne, na društvenim mrežama već postoji cela priča o vama ili vašem brendu, u kojoj se diskutuje o prednostima i manama, šta se nekom sviđa ili nesviđa, o stavovima po pitanju društvene odgovornosti, uticaja na prirodnu sredinu, odnosa prema zaposlenima... bukvalno sve što pomislite o samima sebi je već prisutno i analizira se na da društvenim mrežama.
Važno je stvarati dugoroćne veze sa korisnicima i negovati pozitivne zajednice na društvenim platformama, jer se tako gradi reputacija |
Jasno je da se ne može kontrolisati narativ, ali ono što se može jeste da se preduzmu koraci kako bi se brend, osoba, kompanija, stavila u najbolju moguću poziciju. Ono što je benefit za brendove i kompanije jeste to povezivanje za korisnicima na ličniji način, gradi se poverenje, lojalnost i na kraju kredibilitet. Pročitala sam istraživanje u kom se navodi da je čak 64% korisnika koji osećaju blisku povezanost sa brendom spremnije da plati višu cenu za njegove proizvode i usluge.
Zato je važno stvarati dugoročne veze sa korisnicima i negovati pozitivne zajednice na društvenim platformama, jer se tako gradi reputacija. Reputacija brenda ili kompanije ili pojedinca oslikava način na koji korisnici percipiraju taj brend, pojedinca ili kompaniju, njihove vrednosti i uverenja, na platformama kao što su X, TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube...
Društvene mreže su mesto gde korisnici dele svoja mišljenja, koja su često negativna, a takva i privlače najviše pažnje. Bilo da je u pitanju bes zbog inflacije, političkih pitanja, nemara, prirodnih nepogoda ili proslave nekih lepih momenata kao što su sportske pobede ili neka opšte korisna akcija, razgovor počinje na društvenim mrežama, a posledice tog razgovora često se prenose u tradicionalne medije. Zbog toga, društvene mreže igraju ogromnu ulogu u reputaciji brenda, kompamnije, pojedinca i zato upravljanje reputacijom brenda mora početi na društvenim mrežama.
Strategija za upravljanje reputacijom brenda je višestruka i zahteva odgovarajuće alate da bi se prošlo kroz podatke i otkrilo šta vaši korisnici govore o vama i tu mnogo može da pomogne AI. Pažljivo praćenje onog što se dešava na društvenim mrežama pomaže u zaštiti brenda od oštećenja reputacije i lošeg publiciteta, osiguravajući da brend ili kompanija budu korak ispred konkurencije.