Summi1
Summit2

Focus Research: Proizvodi za kuću u lifletima

Pod reflektorom: Sve za kuću

Analize

10.12.2024

Segment Kitchen Goods (razne posude za kuvanje i hranu, šerpe, činije, pribor) po bruto oglašivačkoj vrednosti zauzima prvo mesto sa 46% udela. Na drugom mestu, sa 3% udela, je kategorija Oprema za čišćenje. Na trećem mestu sa nalazi kategorija Household Goods (sušilice za veš, organizatori fioka, gumice, kante za smeće, sveče), sledi kategorija Proizvoda za pakovanje (kese za smeće, alu folije), te je na kraju kategorija Sijalice

Autor: Melani Cipot, Focus Research South East, Predstavništvo Beograd, m.cipot@focusmr.com 

U aktuelnom InStore izdanju, za rubriku InFokus: Sve za kuću, pripremili smo analizu promotivnih aktivnosti po odabranim kategorijama po broju objava, te top oglašavanim robnim markama za period MAT avgust - jul.

Prvi dijagram pokazuje da je najviše oglašavana kategorija u FMCG lifletima, u periodu od MAT jul 2024, sa više od 7.000 objava bio segment Kitchen Goods (razne posude za kuvanje i hranu, šerpe, činije, pribor) i po bruto oglašivačkoj vrednosti ova kategorija je na prvom mestu sa 46% udela. Na drugom mestu sa 3% udela, odnosno 5.300 objava je kategorija Oprema za čišćenje. Na trećem mestu sa nalazi kategorija Household Goods (sušilice za veš, organizatori fioka, gumice, kante za smeće, sveće), a sledi kategorija Proizvoda za pakovanje (kese za smeće, alu folije) koja je imala dosta objava - 3.000, a sa manjom bruto oglašivačkom vrdenošću, te je na kraju kategorija Sijalice.

Drugi dijagram nam pruža uvid u udeo oglašavanja pojedinačnih kategorija kod odabranih trgovaca. Kategorija Kitchen goods je sa najvećim vrednosnim udelom kod trgovca Roda - 70%, koja zapravo ima najveći udeo kod svih trgovaca, osim kod Univerexporta i dm-a, gde je na prvom mestu kategorija Oprema za čišćenje. Kategorija Folija i kesica je najveći udeo, od 18% imala kod trgovaca iz DTL lanca.

Treći dijagram pruža uvid u udeo top brendova u kategoriji Opreme za čišćenje (mopovi, krpe, sunđeri), gde brend Vileda i poslednjih meseci ostaje na prvom mestu sa 28,5% udela po bruto oglašivačkoj vrednosti u FMCG lifletima. Na drugom mestu je udeo privatnih robni marki koje zajedno imaju 13% udela. Sledi brend Fino sa skoro 10% udela, te Top Star sa 8% udela.

Četvrti dijagram pruža uvid u kategoriju Proizvoda za pakovanje, gde brend Fino, kompanije Sarantis, ima apsolutnu većinu, sa 51% udela po bruto oglašivačkoj vrednosti u lifletima u poslednjih 12 meseci, te je visok udeo u poređenju sa prethodnih 12 meseci zadržao. Udeo svih privatni marki je, takođe, visokih 19%. 

O kompaniji i istraživanju

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 30 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se temelje na GAV - bruto oglašivačkoj vrednosti. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega.