Radni dan je veoma dinamičan i raznolik, počinje pregledom rezultata prodaje od prethodnog dana, nakon čega pristupam pripremi za dan koji je pred nama. Tokom dana, moja aktivnost uključuje praćenje aktuelnosti na tržištu. Odabir i upravljanje asortimanom unutar specifične kategorije je ključan deo mog posla, jer je važno prilagoditi ponudu potrebama kupaca. Osim toga, značajan deo mog dana se odvija u komunikaciji sa dobavljačima, osnosno proizvođačima i distribuiterima. Ova saradnja zahteva izuzetno pažljivo planiranje kako bi se osiguralo da su svi aspekti dogovorenih kampanja budu optimizovani. Tokom radnog dana, timski razmenjujemo ideje i strategije koje će doprineti našem zajedničkom cilju – zadovoljstvu kupaca i ostvarivanju planova, ističe Borislav.
Najveći izazov sa kojim se svakodnevno sreće u poslu jeste dinamika poslovanja, koja se neprekidno menja. Svakodnevno se suočava sa novim izazovima i novim iskušenjima. Na primer, promene u potražnji ili sezonski trendovi. Takođe, prilagođavanje strategija u skladu sa brzim promenama na tržištu i zahtevima potrošača predstavlja konstantan izazov. Ova situacija zahteva brze odluke i visok stepen fleksibilnosi u reakciji.
Prema njegovom mišljenju, najznačajnije promene u navikama potrošača u vezi sa konditorima odnose se na prelazak sa jedne potkategorije proizvoda na drugu, jer kupci preispitaju svoje izbore i prioritetizuju proizvode koji su im dostupniji. Kao primer, navodi da su potrošači počeli da se više fokusiraju na kategoriju keksa i proizvode koji nude bolji odnos cene i kvaliteta.
U našim objektima, trenutno, najprodavaniji su artikli iz kategorije keksa, što se može objasniti sa nekoliko faktora. Prvo, potrošači menjaju svoje navike, izrazito su cenovno osetljivi, a samim tim se više oslanjaju na proizvode koji nude najbolji odnos cene i kvaliteta. Kod keksa praktičnost pakovanja ima veliki značaj, a pogotovo zbog lakoće konzumacije - bilo da se radi o užini ili dezertu. Osim toga, raznovrsnost ukusa i opcija koje se nude u ovoj kategoriji dodatno doprinosi njihovoj popularnosti, navodi menadžer kategorije za slatki program u Univerexportu.
Trenutno, najprodavaniji su artikli iz kategorije keksa, što se može objasniti sa nekoliko faktora |
Kako dodaje, online kupovina konditora je zabeležila značajan porast u prethodnih nekoliko godina, posebno nakon pandemije COVID-19. Mnogi potrošači su se navikli na udobnost online kupovine i sada je to postalo uobičajeno, ne samo za osnovne namirnice, već i za slatkiše. Ovaj trend se ogleda u povećanju potražnje za različitim slatkim proizvodima, od čokolada do kolača i keksa.
Za kraj, Borislav nam objašnjava da glavni kriterijumi za uvođenje novih artikala u njihov asortiman uključuju procenu atraktivnosti i inovativnosti proizvoda: Važno je da artikli koje nudimo budu ne samo privlačni potrošačima, već i da zadovoljavaju njihove potrebe i očekivanja. Inovacija je ključna, jer potrošači često traže nove ukuse i iskustva. Uz to, značajnu ulogu igra i analiza tržišta, koja obuhvata pregled trenutnih trendova i konkurentnosti ponude. Time osiguravamo da naš asortiman bude raznovrstan, kao i da doprinese povećanju kategorije i zadržavanju lojalnosti kupaca.