Autor: Nielsen Audience Measurement
Foto: Minan1398/Pexels
Pregled TV oglašavanja kategorije proizvoda Slatkiši u okviru sektora „Prehrambeni proizvodi i bezalkoholna pića“, kojom se bavimo u ovom broju, zasnovan je na EqGRP, kao merilu ulaganja u TV oglašavanje baziranom na ostvarenim GRP (Gross Rating Point) svedenim na 30” spot radi uporedivosti kampanja različitih dužina spotova. Podaci se odnose na Total Populaciju Srbije starosti 4+, kao i aktivnosti oglašivača i brendova navedene kategorije proizvoda na TV kanalima sa nacionalnom pokrivenošću u periodu od 12 meseci – od 1. septembra 2023. godine zaključno sa 31. avgustom 2024. godine. U obzir su uzeti podaci o ostvarenim EqGRP tokom gledanosti uživo i u odloženom režimu gledanja u okviru sedam dana od emitovanja kampanja na analiziranim TV stanicama.
„Prehrambeni proizvodi i bezalkoholna pića“ predstavljaju 2. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja, odmah nakon „Trgovina“, i na njega otpada 16,2% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda. U okviru navedenog sektora na prvom mestu je analizirana kategorija Slatkiša sa trećinom udela u ukupnom oglašavanju Prehrane i bezalkoholnih pića.
Detaljniji presek same kategorije Slatkiši ukazuje na to da prvo mesto u TV oglasavanju koje je iz godine u godinu pripadalo klasi Keks i biskviti sada preuzima klasa Sladoleda sa 21,8% udela u kategoriji, sledi klasa Keks i biskviti sa 21,6%, te Čokoladice i Ceral Bars sa 20,3% udela u TV oglašavanju, zatim klasa Čokoladne table sa 8,3%, potom Bombonjere sa 6,8%, Čokoladne bombone 5,2%, a Žvake imaju 4,7%, Slatka peciva 3,2%, Ostali slatkiši imaju 2,3%, dok preostalih 5,9% pripada klasama Čokoladni kremovi, Bombone, Kolači i na kraju Program konditorskih proizvoda, sa ispod 1% udela u ukupnom oglašavanju ove kategorije proizvoda na srpskom tržištu tokom analiziranog perioda.
Raspodela klasa kategorije Slatkiši i njihov udeo u okviru TV oglašavanja prikazani su na grafikonu.
Kada posmatramo samu kategoriju Slatkiši, primat u TV oglašavanju pripada kompaniji Ferrero sa stabilnim udelom od 20% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije. Na drugom mestu su Frikom proizvodi sa 12,8% udela u TV oglašavanju kategorije, a na trećem mestu je Mars Wrigley sa 11,9% udela. Slede Mondelez sa 1,2%, Bambi sa 11%, Froneri Adriatic sa 7,1% i preostali oglašivači ukupnim udelom od 26% u okviru kategorije slatkih proizvoda.
Presek TV oglašavanja pojedinačnih brendova kategorije Slatkiši ukazuje da najveći udeo u TV oglašavanju otpada na Plazma keks sa 7,2% ostvarenih EqGRP u okviru te kategorije, dok ga na drugom mestu blisko sledi Frikom sladoled sa 6,8% udela. Na trećem mestu je Milka sa 5,4%, zatim slede Nuii sladoled sa 4,1%, Najlepše želje sa 3,8%, kao i Lindt sa 3,6%. i Snickers3 sa 3,3%, te 7 Days sa 3,2%, King Sladoled sa 3,1% i Milka sladoled sa 3% udela. Preostali brendovi iz ove kategorije imaju pojedinačno manji udeo od 3% u TV oglašavanju.
Kada posmatramo samu kategoriju Slatkiši, primat u TV oglašavanju pripada kompaniji Ferrero sa stabilnim udelom od 20% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije. Na drugom mestu su Frikom proizvodi sa 12,8% udela u TV oglašavanju kategorije, a na trećem mestu je Mars Wrigley sa 11,9% udela; slede Mondelez International sa 1,2%, Bambi sa 11%, Froneri Adriatic sa 7,1%, i preostali oglašivači sa ukupnim udelom od 26 % u okviru kategorije slatkih proizvoda.
Presek TV oglašavanja pojedinačnih brendova kategorije Slatkiši ukazuje da najveći udeo u TV oglašavanju otpada na Plazma keks sa 7,2% ostvarenih EqGRP u okviru te kategorije, dok ga na drugom mestu blisko sledi Frikom sladoled sa 6,8% udela. Na trećem mestu je Milka sa 5,4%, zatim slede Nuii sladoled sa 4,1%, Najlepše želje sa 3,8%, kao i Lindt sa 3,6%. i Snickers sa 3,3%, te 7 Days sa 3,2%, King sladoled sa 3,1% i Milka sladoled sa 3% udela. Preostali brendovi iz ove kategorije imaju pojedinačno manji udeo od 3% u TV oglašavanju.
U okviru kategorije proizvoda Slatkiši, oglašivači su najveći deo ulaganja u TV oglašavanje usmerili na proizvode koji pripadaju klasi Sladoledi, dok je u televizijskom oglašavanju na prvom mestu komapnija Ferrero, a što se tiče pojedinačnih brendova na srpskom tržištu u analiziranom periodu najzastupljeniji su Plazma keks i Frikom sladoledi.
O istraživanju U dinamičnom okruženju, kakvo je TV tržište, nezavisni, pouzdani i transparentni podaci o gledanosti preduslov su za uspešno poslovanje svih učesnika tržišne utakmice. Iz tog razloga, misija naše kompanije jeste uspostavljanje jedinstvenog sistema za merenje TV auditorijuma koji podjednako koriste TV stanice, medijske agencije i oglašivači u svom svakodnevnom poslovanju, a koji je baziran upravo na pouzdanim, nezavisnim i transparentnim podacima o gledanosti. Tome doprinosi činjenica da smo deo multinacionalne kompanije koja se bavi merenjem više od 40% svetskog TV auditorijuma, kao i skoro dve decenije iskustva u elektronskom merenju auditorijuma na srpskom tržištu. |
O kompaniji Nielsen Audience Measurement bavi se merenjem TV auditorijuma putem najsavremenije metodologije koja podrazumeva primenu elektronskih merača gledanosti, piplmetara. Podaci su produkovani na dnevnom nivou i bazirani su na panelu od 1100 domaćinstava koji je reprezentativan za kompletnu populaciju Srbije bez Kosova, starosti četiri godine i više. |