Cena otkupa mleka u ovom periodu porasla je na 50,9 centi po kilogramu, što je drugi najviši nivo u istoriji poslovanja Arle, odražavajući snažnu potražnju na tržištu i efikasno upravljanje troškovima, navodi se u saopštenju grupe.
Ovakvi rezultati omogućili su grupi da predloži isplatu najveće dividende farmerima u istoriji kompanije u iznosu od 2,2 centa po kilogramu isporučenog mleka.
Snažni rezultati Arle u 2024. godini potvrđuju posvećenost i veštine naših farmera i zaposlenih. Naša konkurentna otkupna cena mleka i finansijski rezultati odražavaju našu sposobnost da se efikasno krećemo kroz složeno tržišno okruženje i isporučujemo vrednost našim zainteresovanim stranama, rekao je Jan Toft Nørgaard, predsednik Arla Foods-a.
Tokom 2024. godine, grupa je zabeležila rasta obima prodaje brendiranih proizvoda. Strateški brendovi Arla, Lurpak, Puck, Starbucks i Castello ostvarili su rast prihoda od 3,7% podstaknut povećanjem obima prodaje, u poređenju sa padom od -0,7% u 2023.
Istovremeno, emisije Arle povezane sa mlekom smanjene su za 3% u odnosu na 2023, što odgovara smanjenju od 415 hiljada tona CO2.
Gledajući unapred, Arla predviđa nastavak geopolitičkih turbulencija, što će zahtevati pažljivo upravljanje, oslanjanje na snagu kooperative i lokalne kapacitete za proizvodnju hrane. U 2025. grupa očekuje prihod u rasponu od 14,5 do 15,3 milijardi evra, podstaknut visokim cenama mlečnih proizvoda, dok će udeo profita ostati u ciljanom rasponu od 2,8% do 3,2%.
Naša posvećenost otpornosti i prilagodljivosti ostaje nepokolebljiva. Korišćenjem snage našeg kooperativnog modela i fokusiranjem na održive prakse, dobro smo pozicionirani da upravljamo neizvesnostima i nastavimo da isporučujemo vrednost našim farmerima i kupcima, rekao je Peder Tuborgh, izvršni direktor Arla Foods-a.
Izvor: InStore
Foto: Arla Foods