Summi1
Summit2

Decebal Sorin Tudor, OMV Srbija: Vodimo računa o potrebama kupaca, ali i o odgovornosti prema budućim generacijama

RAZGOVOR S POVODOM

Intervju

28.03.2025

U današnjem brzom svetu, potražnja za mobilnošću i transportom nikada nije bila veća. Kako se savremeni život razvija, potreba za pouzdanim i održivim rešenjima transporta i gorivima postaje sve kritičnija. Decebal Sorin Tudor, generalni direktor kompanije OMV Srbija istakao je između ostalog, u razgovoru za naš portal, da je upravo ispunjavanje ovih potreba ključno za podršku ekonomskom rastu i unapređenju kvaliteta života.

Priredila: redakcija InStore portala

OMV Aktiengesellschaft, Beč, Austrija

Ispunjavajući i predviđajući potrebe potrošača, postavljamo temelje za budućnost u kojoj se kvalitetni proizvodi i usluge kombinuju sa ekološkom odgovornošću i tehnološkim napretkom. Naš cilj je jasan — pružiti potrošačima najbolje proizvode i iskustva, uz istovremeni doprinos zelenijoj i održivijoj budućnosti, poručio je on. 

Kako ocenjujete trenutne trendove u trgovačkom sektoru u Srbiji i regionu?
Digitalizacija, personalizacija, promena potrošačkih navika i očekivanja i rastući fokus na održivost ključni su trendovi koji oblikuju industriju. Savremeni kupac je dobro informisan, ima visoka očekivanja u pogledu kvaliteta proizvoda i usluga, vrednuje brzu i praktičnu kupovinu. To zahteva optimizaciju usluga na prodajnim mestima i uvođenje inovativnih rešenja u maloprodaji uz održavanje najvišeg standarda kvaliteta i diferenciranje ponude u odnosu na konkurenciju, što u OMV-u Srbija uspešno radimo već više od dve decenije.  

Koji su najveći izazovi s kojima se suočavate u svom poslovanju?
Najveći izazovi u sektoru maloprodaje goriva su volatilnost cena energenata i snabdevanje,  s obzirom na to da globalni faktori poput geopolitičkih napetosti i ekonomskih mera doprinosе nestabilnosti. Osim toga, fluktuacije na globalnim tržištima nafte direktno utiču na domaće cene, pri čemu značajan deo cena maloprodajnih goriva zavisi od troškova nabavke i operativnih troškova. 

Da li vidite potencijal za rast u nekoj specifičnoj oblasti, poput e-trgovine, održivih proizvoda ili lokalnih brendova?
OMV nije samo prodajno mesto za gorivo, već multifunkcionalna stanica koja olakšava svakodnevni život kupaca, i to je model po kom ćemo nastaviti da se razvijamo. Drugim rečima, nastavićemo da postavljamo standarde u maloprodaji goriva i povezanih usluga, vodeći računa o potrebama svojih kupaca, ali i o odgovornosti prema budućim generacijama. To radimo kada kupcima omogućavamo sigurnost da MaxxMotion gorivo koje kupe na našim stanicama, produžava rad motora njihovih vozila i ima minimalnu emisiju čime, birajući OMV, produžavaju životni vek svog automobila i istovremeno daju svoj doprinos zaštiti životne sredine. To radimo i kada im štedimo vreme jer kod nas – na jednom mestu – mogu da pronađu menjačnicu, najsavremeniju auto perionicu, sve što im je potrebno za negu automobila, kupe kartu za koncert, AMSS osiguranje, vinjetu za Bugarsku, popiju vrhunsku Single Origin kafu koja je iz Brazila do njihove šoljice došla u Direct Trade režimu, što znači da su i farmeri koji su je proizveli fer plaćeni.  

OMV je siguran partner za održiva rešenja za mobilnost, kako danas, tako i u budućnosti, jer je strateški fokus kompanije na stvaranju sveta u kojem održiva energija, održiva mobilnost i održiv način života postaju stvarnost za sve.

Na koji način vaša kompanija odgovara na nove potrošačke navike?
OMV je već više od 20 godina sinonim za inovacije, pouzdanost i kvalitet. Lidersku poziciju gradimo kontinuiranim osluškivanjem potreba potrošača i uvođenjem najsavremenijih proizvoda i usluga. Bilo da je reč o gorivu vrhunskog kvaliteta, VIVA premium kafi, bogatom asortimanu u VIVA prodavnicama i restoranima ili digitalnim uslugama poput IPS plaćanja i podizanja gotovine, OMV nastoji da svakom kupcu pruži jedinstveno iskustvo. Prva smo kompanija u Srbiji koja je uvezla gorivo sa 100 oktana iz svoje rafinerije u Austriji. Naš MaxxMotion 100Plus benzin ispunjava najviše standarde kvaliteta Svetske povelje o gorivu (WWFC, kategorija 6). Nudimo i AdBlue® tečnost za smanjenje emisije štetnih gasova, kao i CleanTech+ formulu za MaxxMotion Diesel, koja omogućava do 100% efikasnosti u čišćenju ključnih komponenti motora.

Kakva je uloga održivosti u vašem poslovanju?
Biznis strategija OMV-a fokusirana je na održivost i cirkularnu ekonomiju, a to je oslikano i kroz naš moto „Forward for Good“. To znači da je OMV siguran partner za održiva rešenja za mobilnost, kako danas, tako i u budućnosti, jer je strateški fokus kompanije na stvaranju sveta u kojem održiva energija, održiva mobilnost i održiv način života postaju stvarnost za sve. To, naravno, pokazujemo i na delu. Kao lider u dobrim praksama, 2022. godine instalirali smo prvu solarnu elektranu na stanici OMV Ražanj, koja godišnje proizvodi 72.000 kWh čiste energije, odnosno 23% ukupne potrošnje tog objekta. Danas u Srbiji imamo 15 „zelenih benzinskih stanica“ sa solarnim panelima. Takođe, do sada smo postavili elektropunjače na 21 lokaciji, a planiramo dodatno povećanje broja brzih i ultrabrzih punjača. Postepenim prelaskom na poslovanje sa niskom emisijom ugljenika, nastojimo da postignemo neto nultu emisiju najkasnije do 2050. godine.  

Gde vidite trgovinski sektor u narednim godinama i koji će faktori pokretati promene?
Trgovinski sektor će nastaviti da se razvija u pravcu digitalizacije, personalizacije ponude i povećane ekološke odgovornosti. Ključni pokretači promena biće tehnološke inovacije, zahtevi potrošača i regulatorni okvir. Kompanije koje se brzo prilagođavaju i implementiraju inovativna rešenja održaće konkurentsku prednost.

Šta biste poručili kolegama iz industrije – kako možemo zajednički unaprediti sektor?
Saradnja unutar industrije ključna je za unapređenje celokupnog sektora. Deljenje najboljih praksi, zajednički rad na unapređenju regulative i ulaganje u edukaciju zaposlenih mogu da doprinesu jačanju sektora i boljoj usluzi za potrošače, što je, verujem, cilj kojem svi težimo.

Foto: OMV