On je naglasio da je šokiran ponašanjem određenih lanaca koji su odbili da poštuju nove odredbe o postavljanju cena proizvoda online.
Napravićemo softver, finansiraćemo ga i napraviti takve izmene da trgovci moraju da ga koriste. Šokirani smo što postoji lanac koji je objavio 17.000 artikala i samo postavio spisak na veb-sajt. Ići ćemo korak dalje i kreirati aplikaciju za građane kako bi mogli da lociraju prodavnice i upoređuju cene. Minimalna potrošačka korpa se smanjuje i taj trend će se nastaviti ili stabilizovati, naglasio je Mickoski.
Podsetimo, u okviru novih izmena Zakona o zaštiti potrošača, trgovci u Severnoj Makedoniji moraju da na svojim internet sajtovima objavljuju cene svih proizvoda koje nude. Ta obaveza važi za male, srednje i velike trgovce, a izuzeti su samo mikro trgovci koji zapošljavaju do 10 radnika.
Cenovnik objavljen na internetu mora da sadrži: naziv proizvoda (robna marka, model i slično), prodajnu cenu sa PDV-om, jediničnu cenu po kilogramu, opis robe, dostupnost na prodajnom mestu, redovnu cenu da PDV-om, promotivnu ili sniženu cenu.
Trgovci su u obavezi da ažuriraju cene robe na dnevnom nivou, odnosno svakog radnog dana do 10h, piše u saopštenju ministarstva ekonomije Severne Makedonije.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Pixabay