Summi1
Summit2

Mediana: Negazirana voda najviše konzumirana u Srbiji

InFokus: Voda

Analize

19.05.2025

Najveći procenat velikih konzumenata negazirane vode je u Srbiji 43,4%, nešto manji je u BiH 40,5%, dok je najmanji procenat velikih konzumenata negazirane vode u Sloveniji 11,3%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 4,4 miliona velikih konzumenata ove kategorije

Autor: Borislav Radojković, TGI Project Manager, borislav.radojkovic@mediana.co.rs  

Ovom prilikom, biće prikazan deo podataka iz TGI Adria baze koji se odnosi na konzumaciju negazirane vode na tržištima BiH, Hrvatske, Slovenije i Srbije. 

Analizirajući ovu kategoriju, na prikazana četiri tržišta, vidimo da se negazirana voda procentualno najviše konzumira u Srbiji 73,4% i BiH 70,1%, dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Sloveniji, 58,2%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 8,5 miliona konzumenata ove kategorije. 

Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti relativno učešće velikih konzumenata te kategorije, odnosno svih onih koji konzumiraju negaziranu vodu jednom dnevno i češće. Najveći procenat velikih konzumenata negazirane vode je u Srbiji 43,4%, nešto manji je u BiH 40,5%, dok je najmanji procenat velikih konzumenata negazirane vode u Sloveniji 11,3%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 4,4 miliona velikih konzumenata ove kategorije. 

Kada govorimo o markama negazirane, koje su se najviše konzumirale u prethodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištima BiH i Hrvatske marka Jana, marka koja ima najveći broj korisnika, na tržištu Slovenije to je Dana, dok je na tržištu Srbije Rosa. 

Ako posmatramo zajedno ova četiri tržišta, marka Jana ima najveći broj konzumenata, što je čini najpopularnijom markom u ovoj kategoriji. Ukupno je 2,4 miliona građana ove četiri države konzumiralo negaziranu vodu Jana, u poslednjih 12 meseci. 

O istraživanju

TGI istraživanje pruža potpuni uvid u karakteristike i ponašanje potrošača, kako kroz analizu njegovih demografskih, psihografskih i medijskih karakteristika, tako i kroz njegove navike u korišćenju proizvodnih i uslužnih kategorija i brendova. Kao takav, Mediana TGI je neizostavan alat u poslovanju svih marketinških agencija, medija i oglašivača. 

O kompaniji

Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine. Naša misija je da svojim klijentima pružamo kvalitetnu istraživačku i konsultantsku uslugu, a sve na osnovu dugogodišnjeg iskustva i dugoročne saradnje sa našim inostranim partnerima iz Kantar Media.