Autor: Euromonitor International
Rast podstaknut žvakaćim gumama
Prema podacima analitičke kompanije Euromonitor International, očekuje se da će žvakaće gume zabeležiti značajan rast u tekućim vrednostima u Srbiji u 2024. godini. Količinska prodaja žvaka podstaknuta je užurbanim stilovima života i povezanim prelaskom na konzumaciju i užinu u pokretu. Bubble žvakaće gume (specijalno dizajnirane za pravljenje balona), međutim, i dalje beleže pad količinske prodaje zbog veoma ograničene dostupnosti takvih proizvoda. Žvakaće gume beleže stabilan rast zahvaljujući širokoj prisutnosti i raznovrsnom asortimanu proizvoda, prisustvu jakih igrača u ovoj kategoriji, kao i kontinuiranom pojavljivanju noviteta i promocija. Žvakaće gume, takođe, imaju koristi od rastućeg interesovanja potrošača za oralno zdravlje i higijenu, pri čemu se veruje da žvakanje žvaka doprinosi dobroj oralnoj nezi. Zapravo, žvake bez šećera bile su najrasprostranjeniji tip proizvoda na kraju posmatranog perioda, a proizvodi sa svojstvima izbeljivanja zuba i osvežavanja daha bili su posebno cenjeni među potrošačima.
Impulsni karakter guma podržava prodaju u fizičkim prodavnicama
Udeo u maloprodajnoj vrednosti koji se odnosi na e-trgovinu ostaje veoma mali kada je reč o žvakaćim gumama u 2024. godini. To je posledica činjenice da se žvakaće gume uglavnom kupuju impulsno, što e-trgovina nije u stanju da zadovolji zbog vremenskog razmaka između poručivanja i isporuke. Savremeni maloprodajni trgovci, uključujući supermarkete, hipermarkete, prodavnice mešovite robe i diskontne lance, predstavljaju važne distribucione kanale za žvakaće gume. Pošto se žvake često postavljaju na ili blizu kasa, povratak češćim odlascima u kupovinu podržao je njihovu vidljivost i prodaju.
O kompaniji i istraživanju Euromonitor International je vodeći svetski dobavljač globalne poslovne inteligencije, analiza tržišta i uvida u ponašanje potrošača. Od lokalnih do globalnih i taktičkih do strateških, naša istraživačka rešenja podržavaju odluke o tome kako, gde i kada da razvijate vaše poslovanje. Sa kancelarijama širom sveta, analitičarima u više od 100 zemalja, najnovijim tehnikama nauke o podacima i istraživanjem tržišta o svakom ključnom trendu i pokretaču, pomažemo vam da shvatite globalna tržišta. |