Summi1
Summit2

Milšped Grupa predstavila ESG izveštaj za 2024. godinu

ODRŽIVOST

SCM

17.10.2025

Milšped Grupa je objavila ESG izveštaj za 2024. godinu, potvrđujući svoju kontinuiranu posvećenost održivom razvoju, zaštiti životne sredine i odgovornom upravljanju.

Ovaj izveštaj osim podataka na nivou Milšpedovih kompanija u Srbiji (Milšped, AML, M-One i M-Box), uključuje i podatke članica iz Slovenije, Hrvatske i Nemačke, što predstavlja značajan korak ka integraciji ESG principa u sve delove grupacije koja uspešno posluje na 15 tržišta širom sveta.

Tokom 2024. godine posebna pažnja bila je usmerena na povećanje obima železničkog i intermodalnog transporta. Prelaskom sa drumskog na održivije vidove transporta, tamo gde je to moguće, pozitivno se utiče na smanjenje emisije štetnih gasova.

Dodatno, kroz edukaciju zaposlenih, optimizaciju ruta i prelazak na vozila većih kapaciteta koja zadovoljavaju EURO 6 standard, kompanija aktivno radi na smanjenju svog ugljeničnog otiska. Planom je predviđeno da vozila većeg kapaciteta do 2030. godine čine 1% ukupnog drumskog transporta, što će doprineti efikasnijem prevozu i manjoj emisiji CO2 po pošiljci.

Naš cilj nije samo da rastemo kao kompanija, već da rastemo odgovorno. Trudimo se da svaki naš novi korak u poslovanju bude u skladu sa održivim praksama kako bismo dugoročno doprinosili očuvanju planete, navodi se u izveštaju.

Kao deo dugoročnog plana, Milšped nastavlja ulaganja u obnovljive izvore energije, uz najavu da će do 2030. godine značajno povećati broj solarnih panela na sopstvenim skladištima i razmotriti dodatne inicijative koje doprinose ekološkoj efikasnosti.

U 2024. godini osnovan je i ESG odbor unutar Upravnog odbora, koji se bavi strateškim pitanjima održivosti – od životne sredine, bezbednosti, raznolikosti, jednakosti i inkluzije.

Prepoznajući da su ljudi ključni pokretač uspeha, kompanija takođe posvećuje veliku pažnju razvoju svojih zaposlenih. Samo u 2024. godini održano je 1.324 sata onlajn obuka u kojima je učestvovalo više od 1.000 zaposlenih i realizovano je 230 sati obuka uživo.

Kao kompanija koja je posvećena principima odgovornog poslovanja i najviših standarda korporativnog upravljanja, Milšped gradi kulturu poverenja, transparentnosti i odgovornosti. Takav pristup omogućava stabilan rast, podstiče dugoročna ulaganja i doprinosi dugoročnoj održivosti poslovanja, navodi se u izveštaju.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Milšped Grupa