Foto: Pexels
Francuska: L’Oreal preuzima poslovanje Keringa sa kozmetikom i parfemima
POSLOVANJE
Svet
20.10.2025
Vlasnik brenda Gucci, francuska luksuzna grupa Kering, saopštila je da je postigla dogovor o prodaji svog biznisa sa kozmetikom i parfemima kompaniji L’Oréal za 4 milijarde evra.

Ova odluka deo je strategije novog izvršnog direktora Luke de Mea da smanji visoki dug i ponovo usmeri grupu na njeno osnovno poslovanje – modu.
Prema dogovoru, L’Oréal će preuzeti Keringovu luksuznu parfemsku liniju Creed, kao i ekskluzivna prava na razvoj parfema i kozmetike pod modnim brendovima Gucci, Bottega Veneta i Balenciaga, u okviru licence koja će važiti 50 godina. Licenca za Gucci parfeme trenutno je u rukama američke kompanije Coty, a novi ugovor će stupiti na snagu nakon njenog isteka, 2028. godine, prenosi Reuters.
Prodaja predstavlja veliki korak ka smanjenju Keringovog neto duga, koji je krajem juna iznosio 9,5 milijardi evra, uz dodatnih šest milijardi evra dugoročnih obaveza po osnovu zakupa, što je izazvalo zabrinutost investitora. Kering se već neko vreme bori da zaustavi pad prodaje svog najvećeg brenda Gucci, čiji su rezultati pogoršani zbog slabljenja potražnje na ključnom kineskom tržištu.
Sporazum sa kompanijom L’Oréal sklopljen je manje od dva meseca nakon što je de Meo preuzeo funkciju direktora, čime je počeo da razgrađuje jednu od ključnih strategija svog prethodnika. Kering je ušao u kozmetički sektor 2023. godine, kada je za 3,5 milijardi evra kupio proizvođača parfema Creed, u cilju diverzifikacije poslovanje i smanjenja zavisnosti od brenda Gucci, koji donosi većinu profita. Novi biznis nije zaživeo prema očekivanjima, a kompanija je u prvoj polovini ove godine zabeležila operativni gubitak od 60 miliona evra.
U međuvremenu, prihodi od brenda Gucci pali su u poslednjem kvartalu za 25% u odnosu na prošlu godinu, dodatno pojačavajući pritisak na Kering da smanji zaduženost i izbegne novo snižavanje kreditnog rejtinga. De Meo, koji je postao izvršni direktor u septembru, ranije je najavio akcionarima da planira da preduzme "teške, ali neophodne odluke" kako bi konsolidovao poslovanje i smanjio dug.
Kupovina Kering Beauty predstavljaće najveću akviziciju u istoriji L’Oréala, veću i od prošlogodišnje kupovine australijskog brenda Aesop za 2,5 milijardi evra. L’Oreal je najavio da kompanija "razmatra više mogućih akvizicija" tokom ove godine. Armani Group takođe se obratila L’Orealu, nakon što je otkriveno da je pokojni dizajner Đorđo Armani u testamentu označio L’Oreal kao jednog od poželjnih kupaca manjinskog udela u njegovoj modnoj kući.
Izvor: eKapija
Foto: Pexels
Foto: Pexels