Summi1
Summit2

Aleksandar Stopar, Stručni savetnik u odeljenju Tehničke podrške, poslovni sektor Adhezivi Tehnologije, Henkel Srbija: Samo sveobuhvatnim pristupom možemo da čuvamo snažnu poziciju na tržištu

KROZ PRIZMU PROIZVOĐAČA

Intervju

05.11.2021

Kroz kontinuirano usavršavanje i primenu proizvoda koji doprinose zaštiti životne sredine ostajemo društveno odgovorni prema zemlji u kojoj živimo i poslujemo i što je najvažnije - čuvamo je za buduće generacije.

Osim toga, Aleksandar Stopar, Stručni savetnik u odeljenju Tehničke podrške, poslovnog sektora Adhezivi Tehnologije u kompaniji Henkel Srbija opisao nam je i kako nisu dozvolili da konstantne edukacije trpe u pandemisjkim uslovima života i kako su, u tom smislu, iskoristili online komunikaciju.

Šta je ono što biste pohvalili u srpskoj industriji adheziva?
Zahvaljujući internacionalnim kompanijama koje posluju na srpskom tržištu došlo je do kompletne transformacije građevinske industrije. Kvalitet proizvoda i usluga u konstantnom je porastu s obzirom na to da se uvodi izuzetno rigorozna standardizacija koja zahteva visoke standarde po pitanju kvaliteta. Izazovna vremena u kojima se sada nalazimo nas menjaju, ali su nas naučila da iskoristimo online komunikaciju za još brži i direktniji kontakt sa klijentima. U našem slučaju moramo da izdvojimo Ceresit vebinare za majstore kao izuzetno dobro ocenjenu strategiju komunikacije. Usled pandemije i otežane komunikacije sa tržištem, umesto okupljanja uživo, krajem prošle godine pokrenuli smo seriju online tehničkih prezentacija i naišli na ogromno interesovanje majstora. Shvatili smo da ovo nije jednokratno rešenje i da imamo jasnu potrebu da nastavimo u ovom pravcu i ove godine. Prepoznali smo mogućnost i proširili smo portfolio proizvoda i naravno nastavili sa strategijom „slušanja“ i formiranja pravovremenog odgovora na sve kvalitetnije zahteve tržišta.

Koji su, prema vašem mišljenju, problemi u industriji u kojoj poslujete na našem tržištu?
Usled pandemije, kao i udrugim granama industrije, u građevinskom sektoru došlo je do poremećaja tržišta u samom lancu snabdevanja. Kao veliki nedostatak se pokazala nemogućnost isporuke ključnih sirovina u garantovanim rokovima što je dovelo prvo do nestašice proizvoda, a nakon stabilizacije tržišta sirovinama, i do povećanja krajnje cene proizvoda. U isto vreme je došlo do porasta potreba za građevinskim radovima, a kao nedostatak se pojavio problem manjka stručnog kadra za ispunjavanje zahtevanog stepena kvaliteta izvedenih radova.

Da li u sklopu praćenja konkurencije, kupujete i nešto od konkurentskih proizvoda?
Koliko je neophodno da pratimo zahteve kupaca i potrošača, toliko je važno da pratimo rad naše konkurencije. Samo sveobuhvatnim pristupom možemo da čuvamo našu snažnu poziciju na tržištu. U sektoru tehničke podrške radimo konstantni monitoring kvaliteta građevinskih proizvoda na tržištu Srbije i regiona. Pod posebinim fokusom su performanse ključnih proizvoda i sistema u našoj branši, što obuhvata kompletne analize unutar naših internih laboratorija kao i provere kvaliteta u okviru nemačkih i drugih inostranih i domaćih akreditovanih laboratorija i instituta. Na ovaj način dolazimo do odličnih analiza, a uporednim testovima brenda Ceresit i konkurentskih proizvoda potvrđujemo visoki kvalitet naših proizvoda.

Usled pandemije i otežane komunikacije sa tržištem, umesto okupljanja uživo, krajem prošle godine pokrenuli smo seriju online tehničkih prezentacija i naišli na ogromno interesovanje majstora.

Postoji li neki proizvod ili kategorija proizvoda iz vaše industrije, koji još nije stigao na naše tržište, a voleli biste da se nađe i u ponudi za srpske građevince?
Na našem tržištu se nalaze dovoljno kvalitetni proizvodi koji trenutno zadovoljavaju veći deo potreba unutar građevinske industrije. Međutim, postoji još dosta prostora za napredak. Trendovi u našoj državi i regionu u okviru građevinske industrije uglavnom dolaze iz zapadne Evrope i u poređenju sa tim zaključujemo da su našem tržištu potrebni novi proizvodi i sistemi koji se tamo koriste. Privremenim odlaskom naše građevinske operative u zapadnu Evropu dolazi polako i do povećanja i unapređenja kvaliteta ugradnje, što samim tim dovodi i do pojave proizvoda i sistema za koje nismo bili sigurni da će biti prihvaćeni na našem tržištu.

Za kraj, koja bi bila vaša poruka vašim kolegama iz industrije – kako unaprediti sektor?
Digitalizacija i inovacije su ključni za jačanje stručnosti i kvaliteta u različitim sferama našeg posla. Važno je da budemo posvećeni i odgovorni kada je poštovanje ekoloških standarda u pitanju. Kroz kontinuirano usavršavanje i primenu proizvoda koji doprinose zaštiti životne sredine ostajemo društveno odgovorni prema zemlji u kojoj živimo i poslujemo i što je najvažnije - čuvamo je za buduće generacije. Konstantnom edukacijom ćemo doprineti dugoročnoj održivosti kvaliteta proizvoda i usluga što će znatno uticati na životni ciklus i olakšati održavanje novih i postojećih građevinskih objekata.