Summi1
Summit2

Euromonitor: Proizvodi bez soje najbrže rastuća kategorija mleka

ISTRAŽIVANJE

Svet

10.08.2021

Nedavno objavljeno istraživanje Euromonitora pokazuje da su alternative mleku (zamene koje nisu na mlečnoj bazi ili napravljene od soje), najbrže rastuća kategorija u industriji, vredna 10 milijardi američkih dolara na globalnom nivou, što je povećanje od 16% u periodu 2020-2021.

Prema podacima istraživanja, napici na bazi soje sve više gube na popularnosti zbog loše percepcije od strane potrošača, dok su napici poput bademovog, ovsenog, kokosovog ili mleka od graška sve više traženi. U Velikoj Britaniji tržište ovih proizvoda poraslo je čak 69%, dok napici na baze soji beleže pad potrošnje od čak 130% u poslednjih pet godina.

Proizvodi iz ove kategorije beleže ogroman rast potrošnje u poslednjih godinu dana, pre svega zahvaljujući velikim ulaganjima, komentariše Maria Mascaraque, Industry Manager u Euromonitor International. Očekujemo dalji rast kategorije ulaskom velikih kompanija kao što su Nestlé i Danone koje ulažu u startape, dodaje Mascaraque.

Kako se navodi u izveštaju, u narednih nekoliko godina fokus istraživanja verovatno će biti na namirnicama kao što su pasulj, grašak i slično zbog visokog nivoa proteina, a kompanije se sve više oslanjaju na kombinovanje proizvoda (graška sa ovasom ili kokosom) zbog lepšeg ukusa.

Iz Euromonitora predviđaju da će mlečni proizvodi iz laboratorije biti pristupačniji u narednih 5 godina i da bi mogli postati najpopularniji izbor za 10 godina.

izvor: Euromonitor
foto: Unsplash / Austin Wilcox