Žene su zabrinutije od muškaraca za klimatska pitanja što istraživači vide kao jedan od razloga njihove povećane sklonosti da biraju alternative zasnovane na biljkama. Istraživanje je pokazalo da 28% žena misli da hrana koju biraju ima značajan klimatski uticaj, dok u isto veruje 18% muškaraca. Oko 29% ispitanica reklo je da sprema vegetarijansku ili vegansku hranu barem dva puta nedeljno, dok isto čini samo 11% muškaraca.
Kad je reč o starosnoj grupi, 31% mladih 18-29 godina kaže da priprema bar dva vegetarijanska jela nedeljno. U grupi 30-49 godina ovaj broj pada na 24%, u kategoriji 50-64 na 15% i na samo 8% u starosnoj kategoriji 65-79 godina.
Zanimljivo je da među onima koji žele da povećaju konzumiranje vegetarijanske hrane, 39% kaže da želi da biljni burger ima ukus sastojaka od kojih je napravljen, dok bi 27% radije izabralo proizvod koji po ukusu imitira meso.
Zemlja porekla ima veoma veliki uticaj na potrošače, pa je 81% istaklo da kada bira proizvode želi informaciju o tačnom poreklu. Većina, 59% bira švedske proizvode kako bi podržala male, lokalne biznise.
Foto: Unsplash/Ella Olsson