Summi1
Summit2

Nielsen RMS: Najprodavanije pivo u flašama

Panel maloprodaje: Podaci o prodaji u trgovačkim objektima u Srbiji

Vodič kroz kategoriju

14.05.2021

Posmatrano po veličini pakovanja, najviše se proda pivo u pakovanju od 0,5l koje beleži vrednosnu prodaju od 83,1% i količinsku od 82,6%, na drugom mestu je pakovanje od 2l sa vrednosnom prodajom od 8,9% i količinskom prodajom od 11,6%, dok se znatno manje prodaju piva od 0,33l (vrednosna prodaja 3,9% i količinska prodaja 2,6%) 

 

Autor: Nielsen

Pivo predstavlja jedno od najčešće konzumiranih alkoholnih pića na svetu. Osim što je osvežavajući alkoholni napitak, pivo se smatra i hranom, jer sadrži sirovine koje doprinose njegovoj nutritivnoj vrednosti, a to su voda, ječam, pivski kvasac i hmelj. Pivo je deo nacionalne kulture mnogih naroda, a koliko je popularno u Srbiji pokazuju podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od januara 2020. do decembra 2020. godine.

Kada je u pitanju ukupna prodaja na nivou Srbije, zabeležen je vrednosni rast, u odnosu na isti period prethodne godine, za 1%, dok komadna prodaja ima pad za 0,1%, i količinska -1,8%. Vrednosna prodaja piva, u posmatranom periodu, zabeležila je najveći rast u Beogradu (5,4%), a najveći pad u zapadnoj Srbiji (-2,2%). Najveća količinska prodaja piva ostvarena je u jugoistočnoj Srbiji (26,8%) i centralno-zapadnoj Srbiji (26,2%), dok je nešto manja količina piva prodata u Vojvodini 25,1% i u Beogradu 21,9%. Slični su podaci i kada posmatramo komadnu prodaju: 27,4% u jugoistočnoj Srbiji, 26,8% u zapadnoj Srbiji, 24,4% u Vojvodini i 21,7% u Beogradu.

Posmatrano po kanalima prodaje, najveći rast komadne prodaje ostvaren je u velikim/srednjim prodavnicama (7%), potom slede kiosci i paviljoni sa (2,4%), dok male prodavnce beleže pad komadne prodaje od -5,2%, hiper i super marketi rast od 1%.

Kada je u pitanju vrednosna prodaja, u velikim i srednjim prodavnicama zabeležen je rast 6,1%, a u hiper/supermarketima 2,3%. Na kioscima i paviljonima vrednosna prodaja veća je za 4,3%, dok u malim prodavnicama beleži pad od 3,6%.

U posmatranom periodu, veća količina piva je prodata u povratnoj ambalaži (55,8%), dok je u nepovratnoj ambalaži ostvarena količinska prodaja od 44,2%.

Najveći udeo u prodaji piva beleži kanal malih prodavnica, i to 43,6% po vrednosti, 44,8% po količini i 45,6% po komadu. Na drugom mestu su velike i srednje prodavnice, u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 34,2%, količinska od 35,6% i komadna od 35,6%. Pivo se najmanje prodavalo na kioscima i paviljonima (vrednosna prodaja 5,8%, količinska 4,2% i komadna 4,1%).

Prema tipu pakovanja, vrednosno najprodavanije je pivo u flašama (62,6%), dok je prodaja piva u limenkama znatno manja (37,3%).

Posmatrano po veličini pakovanja, najviše se proda pivo u pakovanju od 0,5l koje beleži vrednosnu prodaju od 83,1% i količinsku od 82,6%, na drugom mestu je pakovanje od 2l sa vrednosnom prodajom od 8,9% i količinskom prodajom od 11,6%, dok se znatno manje prodaju piva od 0,33l (vrednosna prodaja 3,9% i količinska prodaja 2,6%).

U posmatranom periodu, veća količina piva je prodata u povratnoj ambalaži (55,8%), dok je u nepovratnoj ambalaži ostvarena količinska prodaja od 44,2%.

Top pet proizvođača u Srbiji ostvarila su u ovom periodu količinsku prodaju od 96,3% i vrednosnu prodaju od 96,2%.

Top pet proizvođača (poređano abecednim redom) su: Bavaria, Carlsberg, Heineken, Molson Coors, Niška pivara.

Nielsen retail audit

Nielsen retail audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta, izabranih tako da budu reprezentativni za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu, kao i maloprodajne cene, a sve to uz pomoć hand held terminala. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalih podataka značajnih za proizvođače, distributere i prodavce. Kanali prodaje koji su uključeni u analizu kategorije: hipermarketi i supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice i kiosci i paviljoni. Nielsen panel maloprodaje ne uključuje benzinske stanice, diskontne trgovine, cash&carry objekte i apoteke.