Summi1
Summit2

GfK: Male radnje najvažniji formati za kupovinu piva

Panel domaćinstava - Potrošnja u domaćinstvima u Srbiji

Vodič kroz kategoriju

13.05.2021

Tokom posmatranog petomesečnog perioda, pivo je kupilo 74% domaćinstava u Srbiji, u proseku oko devet puta. U odnosu na isti period godinu dana ranije, ovo je veći broj kupaca piva, što se može objasniti činjenicom da je usled COVID-19 krize konzumacija kod kuće bila zastupljenija

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina piva među domaćinstvima u Srbiji, u periodu od septembra 2020. do januara 2021. godine.

Tokom posmatranog petomesečnog perioda, pivo je kupilo 74% domaćinstava u Srbiji, u proseku oko devet puta. U odnosu na isti period godinu dana ranije, ovo je veći broj kupaca piva, što se može objasniti činjenicom da je usled COVID-19 krize konzumacija kod kuće bila zastupljenija. Međutim, iako je broj kupaca povećan, njihova prosečna količina po kupovini je opala.

Pivo se za potrebe konzumacije kod kuće najviše kupuje u malim formatima – minimarketi i male lokalne prodavnice generišu čak 55% ukupne količinske potrošnje kategorije piva. Supermarketi su, takođe, važan format za kupovinu piva, sa 23% količinskog učešća, dok hipermarketi i prodavnice pića zauzimaju po 9%.

Kao trgovački lanac sa najvećom lojalnošću kupaca, prilikom kupovine piva, u analiziranom periodu izdvojio se DIS, dok je brend piva kojem su kupci bili najviše lojalni, u istom periodu, bilo Zaječarsko pivo. Pet vodećih brendova piva u zbiru čini oko 2/3 ukupnih količina piva koje su kupila domaćinstava u Srbiji.

Uticaj promocija u kategoriji piva je ispod proseka za FMCG tržiše, a trgovačke marke piva su još znatno niže zastupljene u kategoriji nego što su na total FMCG tržištu.

Među kupcima piva, njih 34% je u posmatranom periodu kupilo samo pivo u limenci, 21% samo u staklenoj flaši, a svega 3% samo pivo u PET ambalaži. Preostalih 42% kupaca je kupovalo različita pakovanja piva.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu od 2004. do 2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja

-

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 10.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.