Summi1
Summit2

Slatki program: Biskviti, vafli i bombone često u korpama potrošača

Panel domaćinstava GfK: Kupovina namenjena potrošnji u domaćinstvima u Srbiji

Vodič kroz kategoriju

09.12.2020

Biskvite ili vafle je tokom analiziranog šestomesečnog perioda bar jednom kupilo čak 100% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kategorije za ovaj period bila je 21 – u proseku nešto više od tri puta mesečno. Bombone je kupilo 85% domaćinstava u Srbiji, uz prosečnu učestalost od osam kupovina tokom šest meseci

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina biskvita, vafla i bombona namenjenih potrošnji u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od oktobra 2019. do marta 2020. godine.

Biskvite ili vafle je tokom analiziranog šestomesečnog perioda bar jednom kupilo čak 100% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine kategorije za ovaj period bila je 21 – u proseku nešto više od tri puta mesečno. Pet vodećih brendova biskvita i vafla zauzima 42% količinskog učešća u kategoriji. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Delicious, Jaffa, Plazma, Tastino i Zlatni Pek.

Ova kategorija se najviše kupuje u supermarketima i minimarketima (po 26% količinskog učešća), dok 24% kupljenih količina u domaćinstvima bude generisano u tradicionalnim malim prodavnicama. Učešće velikih formata u kupovinama biskvita i vafla iznosi 11%.

U posmatranom periodu, domaćinstva su 28% ukupnih količina kategorije kupila na promocijama i akcijama, dok je 10% pripalo trgovačkim markama biskvita i vafla. Više od 20% količina kategorije kupljeno je „na meru“, odnosno u rinfuzu.
Bombone je, u posmatranom periodu, kupilo 85% domaćinstava u Srbiji, uz prosečnu učestalost od osam kupovina tokom šest meseci. Na tržištu bombona pet vodećih brendova generiše tek oko 26% ukupnih količina u „in-home“ potrošnji bombona u Srbiji. Poređani abecednim redosledom, ovi brendovi su: Haribo, Pionir, Sugarland, Toffix i Trolli.

Najzastupljeniji maloprodajni format u kategoriji bombona su tradicionalne prodavnice sa 24% količinskog učešća u kategoriji, a za njima slede minimarketi i supermarketi sa po 19%, dok se u hipermarketima potroši oko 9% ukupne potrošnje domaćinstava na bombone.

Količinsko učešće bombona kupljenih na promocijama i akcijama u posmatranom periodu iznosilo je 13%, dok je 15% ukupne količinske potrošnje domaćinstava na kategoriju otišlo na trgovačke marke bombona. I u ovoj kategoriji rinfuz ima značajan uticaj, sa skoro 30% količinskog učešća.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002, a u BiH u periodu od 2004. do 2012. godine). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.