Rezultati istraživanja "Rodna ravnopravnost i ravnoteža između poslovnog i privatnog života" pokazali su da muškarci provode značajno manje vremena od žena u obavljanju rutinskih kućnih poslova.
U gradskih sredinama kućne poslove obavlja 75 odsto žena, dok se u ruralnim sredinama taj procenat kreće i do 84 odsto. Isto istraživanje ukazalo je da se porodiljsko odsustvo, iako zakonom uređeno i dopušteno, ne koristi u dovoljnoj meri od strane muškaraca (svega 5 odsto) usled stereotipa o rodnim ulogama, kao i da 55% žena smatra da nisu ostvarile svoj pun potencijal u karijeri.
Inspirisani pozitivnim reakcijama kampanje "Jednakost dolazi iz kuće" kojom su obeležili Dan jednakosti žena 2021. godine i za koju su osvojili nagradu ’Grand prix’, UEPS festivala, kompanija Bambi i Plazma, kroz video klip, posebno kreiran za ovaj dan, ukazuju na socio-ekonomsku neravnopravnost polova, kao i činjenicu da se samo 32 odsto žena nalazi na rukovodećim pozicijama ("Žene i muškarci u Republici Srbiji", Republički zavod za statistiku iz 2020. godine), u odnosu na 68 odsto muškaraca, što ukazuje na neravnopravan položaj žena na ključnim vodećim pozicijama u Srbiji.
Kampanjom „Jednakost dolazi iz kuće“ Plazma nastavlja da inspiriše da svi zajedno možemo da utičemo na položaj žena u našem društvu polazeći od sopstvenih domova, jer jednakost dolazi iz kuće i vodi ka ravnopravnosti. Plazma kao sinonim pravih porodičnih vrednosti, ukazuje da je važno da nam porodica ukoreni ispravne stavove, način razmišljanja, ali i svest o ravnopravnosti. Na taj način čuvamo porodicu, ali i generacijama devojčica i dečaka dajemo bolji primer, jer #jednakostdolaziizkuće, poručuju iz kompanije.
izvor: InStore
foto: Bambi