Summi1
Summit2

Ivana Glavinić, Trade Marketing Specialist, Domaća trgovina: Marketinška "kriška hleba"

GOST UVODNICAR - MAJ 2022

Srbija

02.06.2022

Nedavno sam pročitala jednu sjajnu stvar o tome kakve veze ima kriška hleba sa korisničkim iskustvom: "Moja majka voli tanko sečene kriške hleba. Navikla je i svoju porodicu na to. Međutim, danas je sekla kriške hleba ovako (na slici prikaz isečenih prilično uvećanih komada hleba). jer su gosti bili njena porodica. U porodici u kojoj je odrasla noževi su bili tupi, samim tim je seča hleba bila mučenje, a kriške su bile široke. Iako sada ima oštre noževe, žena se automatski prebacila na to da im ’napravi kako su navikli i kako vole".

To je poenta bilo kog korisničkog iskustva zar ne? Da ti napravim kako tebi odgovara da ga koristiš.
Osnovni ključ za postizanje ciljeva kompanije, prema marketing koncepciji, jeste uspešno zadovoljenje potreba potrošača.

Potrebe potrošača treba najpre identifikovati, proučiti, odrediti ciljnu grupu i prema njoj planirati prodajni program i druge marketing aktivnosti. Potrebno je imati na umu da je zadovoljenje potreba potrošača glavna svrha svih poslova u kompaniji. U kompaniji sa razvijenom marketinškom filozofijom sve poslovne funkcije su marketinški orijentisane.

Ukoliko niste sigurni kako plasirati proizvode i ko su ti, neki tamo ljudi, kojima treba udovoljiti, samo oslušnite svoje prijatelje

Sledeći korak je formulisanje strategije pozicioniranja i tu se koriste parametri kao što su: obeležja proizvoda, prednosti korišćenja proizvoda, diferentne prednosti u odnosu na drugi proizvod i posebni zahtevi kupaca. Strategija pozicioniranja mora biti jasno definisana u odnosu na ciljno tržište i diferentne prednosti. Potrebno je znati ko su naši klijenti i tržište, jer ako nam je ciljna publika pogrešna ni sve marketing prednosti neće uticati da se neko odluči za naš proizvod. 

Ukoliko niste sigurni kako plasirati proizvode i ko su ti, neki tamo ljudi, kojima treba udovoljiti, samo oslušnite svoje prijatelje.

Gde kupuju?  Koje proizvode kupuju? Koji tip marketinga oni vole? 
Istraživanja nam pokazuju da, u prvom kvartalu u dvostruko većem obimu, potrošači obraćaju pažnju na cene proizvoda, kao i da je učešće akcija u total prodaji iz dana u dan sve veće. Današnji potrošač, usled nedostatka vremena, želi brza rešenja koja će njegovu kupovinu učiniti kvalitetnom i potpunom, a brzom… To nam pokazuju trendovi u kupovini.

I zapravo, (posle svog stručnog teoretisanja,) jedino bitno je da li ste krišku prilagodili gostu. Jer, to je granica između uspeha i neuspeha.