Summi1
Summit2

Tema broja: ukusi sveta - Pica i testenine među najpopularnijom hranom na svetu

Globalne navike u ishrani

Analize

08.06.2022

U istraživanju, učesnike su pitali koju od 34 nacionalne kuhinje su probali i da li im se svidela ili ne, na šta je većina odgovorila da im je omiljena italijanska kuhinja… Na drugom mestu nalazi se kineska kuhinja, dok je japanska na trećem

Pripremila: redakcija InStore magazina

Istraživanje koje je sproveo YouGov, u godini pre izbijanja pandemije, i koje je obuhvatilo više od 25.000 ljudi iz 24 zemalja, pokazalo je da su pica i testenine među najpopularnijom hranom na svetu, jer italijanska kuhinja pobeđuje sve druge kuhinje.

Pitali su učesnike koju od 34 nacionalne kuhinje su probali i da li im se svidela ili ne, na šta je većina odgovorila da im je omiljena italijanska kuhinja. Ona je dobila prosečnu ocenu popularnosti od 84% širom 24 zemlje koje su bile uključene u ovo istraživanje.

Kao što je očekivano, najveći ljubitelji italijanske hrane su sami Italijani, sa 99% Italijana koji uživaju u svojoj nacionalnoj kuhinji. Drugi ljubitelji ove kuhinje su Španci (94% onih koji su je probali kažu da im se sviđa) i Francuzi (92%), dok su najmanje impresionirani italijanskom hranom Kinezi (59%).

Na drugom mestu, iza italijanske, nalazi se kineska kuhinja, koja je ostvarila prosečnu ocenu od 78% u anketiranim zemljama. Najveći fanovi ove kuhinje su Kinezi sa 95%, koje prate stanovnici Singapura (94% onih koji su probali kaže da im se dopala) i Hong Konga (91%). Kineska hrana je najmanje popularna u Saudijskoj Arabiji (54%) i Indoneziji (57%).

Treća najpopularnija kuhinja je japanska, koja je dobila prosečnu ocenu od 71%. Pored 94% Japanaca koji je vole, sličan rezultat je zabeležen i u Singapuru (94%), kao i u Hong Kongu (93%). Još jednom su najmanje simpatija dobili od Saudijske Arabije sa samo 43% ispitanika koji su izjavili da uživaju u ovoj kuhinji.

Na dnu se našla peruanska kuhinja, koja je dobila prosečnu ocenu od samo 32%. Tek nešto bolju ocenu ostvarila je finska kuhinja.

Treba istaći, međutim, da je Finska bila jedna od zemalja učesnica, dok Peru nije. To znači da je 94% lojalnih Finaca koji vole svoju kuhinju bilo dovoljno da ona dobije prednost. Da je istraživanje uključivalo i Peru, finska kuhinja bi verovatno bila na samom dnu.

Najlošija ocean, koju je jedan narod dao kuhinji drugog naroda, jeste ocena Japana za kuhinju Saudijske Arabije, sa samo 11% Japanaca koji kažu da im se ova hrana sviđa.

Zapravo, istraživanje je otkrilo da su Japanci najoštriji kritičari hrane. Od 34 kuhinje koje su bile uključene u ispitivanje, 23 je ostvarilo prosečnu ocenu manju od 50% među japanskim ispitanicima. U proseku je samo 39% Japanaca izjavilo da im se sviđa hrana koju su probali iz drugih država.

Nasuprot tome, Filipinci su ti koji će najverovatnije ceniti internacionalnu kuhinju. U proseku, 67% Filipinaca, koji su probali bilo koju kuhinju, reklo je da im se dopada, a samo je pet vrsta hrane pozitivno ocenilo manje od polovine.


 

Hrana i piće za poneti
Potreba za pripremanjem hrane sedam dana nedeljno, tri puta dnevno, tokom dužeg vremenskog perioda navela je mnoge potrošače da se obrate nekom drugom za pomoć oko kuvanja. Take-out i dostava iz restorana nude dobrodošlo olakšanje.

69% potrošača koristilo je usluge take out-a i poručivanja hrane iz restorana tokom pandemije.
71% naručivalo je hranu iz restorana u kojima su jeli pre pandemije.
87% naručivalo je hranu iz specifičnih lokalnih restorana iz želje da ih finansijski podrže.

Kada je reč o isporuci hrane, broj 1 izbor potrošača je naručivanje direktno iz samog restorana (60%). Više od polovine potrošača reklo je da nisu bili zabrinuti oko izlaska iz kuće kako bi pokupili hranu iz restorana ili od dostavljača.
Najčešće birani tipovi restorana za brzu dostavu su:

● picerije (79%);
● restorani brze hrane (52%);
● restorani američke brze hrane popout burgera i pilećih krilaca (45%);
● meksički restorani (39%);
● azijski restorani (35%);
● restorani italijanske kuhinje (23%).


Živeo karantin!
Alkohol je oduvek bio deo profitabilnosti restorana i kulture u mnogim zemljama. Sa pravilima oko prodaje alkohola i isporuke koji se razlikuju od države do države, brendovi alkohola našli su se u čudnoj poziciji. Neki kreativni brendovi kao što je Grey Goose, zaposlili su barmene bez posla kao onlajn miksologe, kako bi pomogli onim potrošačima koji pripremaju svoje koktele kod kuće.

Samo 26% potrošača otkrilo je da sada konzumiraju još više alkoholnih pića kod kuće nego pre. Međutim, pića je u izobilju čak i sa normalnom količinom upotrebe.

Kada je izbor pića u pitanju, vino je na vrhu, sa koktelima i pivom koji ga prate:

● 43% preferira crveno i 38% belo vino;
● 37% okrenulo se koktelima, dok 18% više voli svoj alkohol čist ili sa ledom;
● 31% pije pivo;
● 14% voli hard seltzer i 13% hard sajder.

94% potrošača još uvek nije koristilo neku od usluga kućne dostave za kupovinu alkoholnih pića i svoju nabavku još uvek obavljaju u prodavnicama. 
Od onih koji koriste usluge kućne dostave za alkoholna pića, 65% je izjavilo da je tek nedavno počelo da ih upražnjava.