Summi1
Summit2

Danijela Kravić, Univerexport: Brzo se prilagođava promenama na tržištu

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

15.06.2022

Na početku razgovora, Danijela nam objašnjava da je opis posla svakog vođe kategorije vrlo je raznolik.

Uopšteno rečeno, to je upravljanje kategorijom mesnih prerađevina. Tu najpre spada budžetiranje kategorije prodaje, nabavke, procena profitabilnosti i planiranje proizvodnje. Zatim je tu revizija asortimana, kao i izrada i implementacija planograma. Konačno, spisak radnih zadataka obuhvata i upravljanje politikom cena, procena konkurentnosti, kao i planiranje i sprovođenje samih aktivnosti u maloprodajnim objektima, te i mnogo drugih propratnih poslova koje podrazumeva angažovanje u velikoj kompaniji kao što je Univerexport. 

Kategorija mesnih prerađevina je puna izazova, tržište se konstantno menja. Vreme donosi nove trendove i nove konkurente, pa se time i moje obaveze menjaju i potrebno je brzo im se prilagođavati. Kompanija Univerexport često prednjači u inovacijama na domaćem tržištu, pa je i posao u skladu sa tim sve dinamičniji, kaže u nastavku razgovora naša sagovornica. 

Prema njenim rečima, poslednjih godina svedoci smo i drastičnih promena koje imaju globalni karakter. Kako podesća Danijela, najpre smo se susreli sa pandemijom koja je donela neke nove izazove i za tržište mesnih prerađevina, a poslednjih nedelja suočavamo se i sa globalnom ekonomskom krizom, koja utiče na sve: Sve to se odražava i na domaće tržište, pa i na same mesne prerađevine. Izazovi, koje smo imali kao posledicu navedenih dešavanja, naučili su nas brzoj reakciji i instant prilagođavanju potrebama potrošača i novonastalom stanju na tržištu.

Kada je reč o najprodavanijim proizvodima iz kategorije mesnih prerađevina, naša sagovornica nam objašnjava da su to, u Univerexport maloprodajnim objektima, artikli koji ih izdvajaju od konkurenata, odnosno, pre svega, njihova mesna proizvodnja koju plasiraju pod brendom Bačka. To meso sa njihove farme koje se, prema Danijelinim rečima, ne uvozi i ne zamrzava, te od farme do potrošača stiže za manje od 48 sati, nešto je po čemu se izdvajaju i što se i kroz promet samih artikala i vidi. 

U širok asortiman Bačkinih proizvoda, koji su popularni kod potrošača, spadaju između ostalog dimljena pečenica, barena slanina, svinjska mast, kao i tirolska plećka i butkica koje kada je reč o prodaji imaju svoj poseban sezonalitet, što se najviše videlo tokom Uskršnjih praznika. Jednostavan je odgovor zašto je to tako, naime sve sirovine su poreklom iz Srbije, a odnos cene i kvaliteta proizvoda je na vrlo visokom nivou, ističe vođa kategorije mesnih prerađevina kompanije Univerexport.

Kako dalje dodaje, online kupovina na Univerexport-ovom servisu elakolije.rs je vrlo slične strukturne prodaje i veoma su zadovoljni i tim segmentom prometa. 

Naša sagovornica smatra da je potrošač suština posla menadžera kategorije: Videti, čuti i osetiti njegove potrebe je ključ koji nam otvara vrata našeg uspeha. 

Za kraj razgovora, Danijela ističe da su glavni kriterijumi kojima se rukovodi pri donošenju odluke o artiklima koji će biti zastupljeni u njihovom asortimanu, pre svega, kvalitet proizvoda, poreklo sirovine i, naravno, cena.