Summi1
Summi1

Branimir Kostić, Gomex: Svakodnevno pratim tržišne trendove

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

13.10.2022.

U opis posla našeg sagovornika Branimira, prema njegovim rečima, spadaju pregovori sa dobavljačima, formiranje redovnih i akcijskih cena, kao i definisanje asortimana. Takođe, učestvuje i u izradi planograma o izalaganju robe, a u skladu sa politikom firme sprovodi predloge o novim vidovima aktivnosti i pospešivanju postojećih.

Prethodne dve godine su uticale na sve sfere života pa tako i na poslovno okruženje. Na sam rad je uticalo tako da se vodi više računa i o nekim parametrima koji se ranije nisu postavljali kao upitni. Svedoci smo da trenutno, zajedno sa našim poslovnim partnerima, rešavamo izazove vezane za konstantnost snabdevanja i česte promena cena, smatra Branimir i dodaje da se navike potrošača menjaju pa tako imaju pikove na određenim robnim grupama kojih u prethodnim godinama nije bilo.

Prema njegovim rečima, izazov je prilagoditi se novim navikama potrošača i blagovremeno obezbediti atraktivne artikle, u dovoljnim količinama.

Kako dodaje naš sagovornik, kao i na svim ostalim robnim grupama, tako i na bojama za kosu, došlo je do određenih promena u navikama i potrebama potrošača: Koliko je virus COVID-19 uticao u smislu otkazivanja slavlja i rada kozmetičkih salona toliko je i rat u Ukrajini uticao na opterećenje budžeta potrošača zbog promena cena. Zbog svega navedenog imamo situaciju da potrošači, usled opterećenog kućnog budžeta, više prate akcijska sniženja i svoje potrebe tome prilagođavaju.

Branimir objašnjava, u nastavku razgovora, da s obzirom na formate njihovih objekata i strategiju kompanije, Gomex nije, kao specijalizovane radnje, okrenut širokom asortimanu na ovoj kategoriji. Klasične boje za kosu brendova Palette i Garnier, kako ističe naš sagovornik, i dalje su nosioci prometa, a tendencija rasta je na Natural Colors bojama bez amonijaka.

Na pitanje da li potrošači naručuju ove proizvode i u njihovoj online prodavnici, vođa kategorije kućna hemija i kozmetika, u kompaniji Gomex, daje potvrdan odgovor: Naravno, i ove artikle kao i sve druge, potrošači poručuju online. To je jedna nova realnost koja utiče na kvalitet života i koja je iz više razloga postala potreba. Razloga je više a prioritetni su ušteda vremena i izbegavanje zatvorenih prostorija usled panedemije virusa COVID-19.

Klasične boje za kosu, brendova Palette i Garnier, i dalje su nosioci prometa, a tendencija rasta je na Natural Colors bojama bez amonijaka

Kada su u pitanju načini i kanali preko kojih se informiše o trendovima u oblasti kojom se bavi, Branim napominje da do potrebnih informacija vezanih za kategorije proizvoda koji su u njegovoj nadležnosti dolazi praćenjem analiza akreditovanih agencija, ličnim analiziranjem asortimana i navika potrošača, u domaćim i inostranim trgovinskim lancima. Sve to je, kako dodaje, upotpunjeno razmenom informacija sa kolegama iz drugih kompanija.

Svakodnevno pratim tržišne trendove i osluškujem zahteve potrošača. Pratim svetske trendove, stanje na tržištu kao i analize akreditovanih agencija. To se, pre svega, odnosi na izlaganje robe i marketing aktivnosti. Analize prodaje do nivoa artikla su svakodnevica, a prilikom ulistavanja artikala vodi se računa o obrtu, razlici u ceni i specifičnosti samog artikla. Takođe, trudimo se da pratimo, i u smislu asortimana, svetske trendove koji nisu još zaživeli kod nas kako bi nas i na taj način krajnji potrošač prepoznao kao jednog od lidera na domaćem tržištu, zaključuje Branimir naš razgovor.