Summi1
Summit2

Marko Šuleić, DIS: Želje i zahtevi kupaca - signali koje pratim

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

04.01.2023

Upravljanje, unapređenje i razvoj kategorije su glavni fokus moga rada. Formiranje ponuda, kako akcijskih tako i redovnih, konstantno posmatranje i istraživanje navika potrošača, traženje novih asortimana koji će DIS učiniti drugačijim i boljim mestom za kupovinu cele porodice, spadaju u moj svakodnevni rad, objašnjava nam Marko, na početku razgovora.

On ističe da su česte promene cena sirovina i repromaterijala dovele do učestalih promena nabavnih cena gotovih proizvoda, što je neminovno uslovilo i čestu promenu maloprodajnih cena. Praćenje konkurencije je, u tom smislu, smatra Marko, postalo zahtevnije, kao i pronalazak adekvatnih zamenskih artikala, za one koje proizvođač ili distributer trenutno nemaju na stanju. Kako bi svojim potrošačima udovoljili, njegove kolege i on ulažu dodatne napore u svakom smislu.  

Kategorija slanih grickalica u poslednje dve godine beleži konstantan rast. Rast dolazi, prevashodno, iz kategorije krompirovog čipsa, a rame uz rame kreću se flipsevi i apetisani. Posmatrajući ponašanje potrošača, primetno je da se odluke o kupovini donose impulsivno, i da je jedan od najbitnijih faktora cena i gramaža proizvoda. Ova godina je obeležena i povratkom jednog brenda u kategoriju krompirovog čipsa, kaže menadžer kategorije u kompaniji DIS. 

Prema njegovom mišljenju, kategorija koju nikako ne treba izostaviti jeste kategorija tortilja čipseva, koja zauzima sve više prostora na njihovim policama. Takođe, dodaje i da je informisanost potrošača o samim proizvodima, na sve višem nivou.

Najveći udeo u prodaji grickalica drži kategorija čipsa (krompirovog i tortilja), za njim je kategorija flipsa, a zatim dolaze apetisani

U njihovim radnjama, najveći udeo u prodaji grickalica drži kategorija čipsa (krompirovog i tortilja), odmah za njim je kategorija flipsa, a zatim dolaze apetisani. Kategorije pečenih grickalica, u poslednjoj godini, beleže primetan rast ali usled brojnih problema sa proizvodnjom ovih proizvoda, kategorija nije doživela svoj maksimum, smatra Marko, dodajući da se “slaniši” vrlo često nalaze i u online korpama potrošača. Inače, u svim navedenim kategorijama velliki udeo u prometu imaju artikli iz asortimana njihovog PL-a DOBRO. 

Informacije o kretanjima i trendovima svih kategorija naš sagovornik prikuplja kroz izveštaje, kako interne tako i eksterne. Trudi se da uvek, osim domaćeg posmatra i tržišta u okruženju. 

Kretanje kategorije na tržištu, želje i zahtevi potrošača jesu signali koje pratim konstantno. Primetno je da u ovoj godini nije bilo previše noviteta u kategoriji, šta više, mišljenja sam da su oni izostali. Pomno pratim isplativost samog proizvoda, striktno vodim računa da koeficjenti obrta ni na koji način ne budu ugroženi, niti da mogu da ugroze kategoriju i njeno kretanje. Svaki potencijalno novi artikal pažljivo analiziram i projektujem njegovu budućnost i potencijale, zaključuje Marko.