Summi1
Summit2

Jovan Latinović, DTL Podunavlje: Brzo dobijam povratne informacije od potrošača

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

04.01.2023

U Jovanov opis posla spada vođenje pregovora, unapređenje procesa category managmenta, učestvovanje u kreiranju cenovne strategije i strategije asortimana, učestvovanje u izradi biznis plana, donošenje odluka u vezi sa odabirom dobavljača, artikala, kreiranja promotivnih aktivnosti, monitoring tržišta, a sve u vezi sa kategorijama koje vodi.

Prethodne dve godine su povećale dinamičnost samih poslovnih procesa. Tržište je postalo podložno promenama na dnevnom nivou, samim tim su se i moje dnevne obaveze promenile. Inflacija je doprinela da su potrošači postali osetljiviji na cene i samim tim se povećala potreba za revidiranjem strategija redovnih i akcijskih cena, kao i revidiranje saradnji sa dobavljačima, objašnjava nam menadžer kategorije, u kompaniji AD Podunavlje iz Bačke Palanke. Jednoj od 14 članica DTL asocijacije.

Kako dodaje, suprotno njihovim očekivanjima da će se struktura potrošačke korpe značajno promeniti, usled trenutne ekonomske krize, desilo se da je kategorija slanih grickalica nastavila trend rasta, kako finansijskog, tako i količinskog. Prema mišljenju našeg sagovornika, ovome je doprineo rast privatne robne marke kao proizvoda sa najboljim odnosom kvaliteta u odnosu na cenu.

Prema Jovanovim rečima, u njihovim maloprodajnim objektima, čips i flips su, definitivno, nosioci kategorije slanih grickalica. Ova dva segmenta zajedno učestvuju sa više od 50% u ukupnoj kategoriji slanih grickalica. Kako ističe, ovo nije čudno jer su oba segmenta televizijskim promocijama uspela da stvore psihološku povezanost kod potrošača između druženja, gledanja filmova i utakmica sa grickanjem čipsa ili flipsa.

Na pitanje da li se proizvodi iz kategorije kupuju i online, Jovan odgovara: Kategorija slanog programa je, kako sam već naveo, sastavni deo slobodnog vremena potrošača i sasvim je uobičajeno da se ovi proizvodi redovno poručuju preko interneta.

Čips i flips su, definitivno, nosioci kategorije slanih grickalica u našim objektima - ova dva segmenta zajedno učestvuju sa više od 50% u ukupnoj kategoriji

Do informacija vezanih za kategorije koje vodi dolazim iz redovnih tržišnih izveštaja koje dobija, pretraživanjem interneta kao i direktnim informisanjem sa terena. Kod nas u kompaniji, menadžeri kategorije imaju direktnu komunikaciju sa maloprodajnim objektima i brzo dobijamo povratne informacije od potrošača vezane za proizvode, cene i potražnju, napominje naš sagovornik.

Kada je reč o kriterijumima za odabir asortimana, on ističe da je glavni kriterijum da bi se neki proizvod našao na njihovim policama - tržišna potražnja. Sa 130 objekata u različitim regionima na teritoriji cele Srbije, moramo biti ekstremno oprezni na navike potrošača. Pažljivo osluškujemo tržište i na osnovu toga kreiramo asortimane, što dovodi do toga da imamo dosta objekata sa prilagođenim asortimanima određenom lokalitetu, objašnjava Jovan, za kraj našeg razgovora.