Koje su ključne promene u recepturi nove paštete Patelina i kako ste došli do ideje za unapređenje?
Sama ideja za unapređenje receptura je potekla od kolega iz marketinga koji su se u početnoj fazi projekta bavili istraživanjem tržišta, kako domaćeg, tako i tržišta regiona na kojima naš brend Patelina postoji duži niz godina i već ima izgrađenu poziciju. Kolege su došle do značajnih insight-a i na osnovu njih doneli odluku o razvoje Pateline na svim nivoima. Prvi je bio rad na recepturama koji je podrazumevao unapređenje postojećih, ali i razvoj receptura za skroz nove proizvode, koje do tada nismo imali u portfoliju. Nakon toga usledio je rad na dizajnu i komunikacionoj platformi. Kada je reč o samim receptrama, odlikuje ih viši kvalitet, meso bataka, filea i novi spoj začina.
Poznato je da procesi razvoja novih prozvoda, bez obzira na industriju, mogu biti vrlo složeni i dugi. Kako je to izgledalo u Neoplanti u slučaju Pateline?
Rad na novoj Patelini kao jednom od strateških projekata je bio vrlo dug, temeljan i uključivao je gotovo sve sektore kompanije. Svako u svom domenu bavio se Patelinom i doprineo je da finalni proizvod bude ono što je Patelina danas. Put do konačnih receptura je bio dug gotovo dve godine, iza nas je preko 100 različitih proba, nebrojano mnogo senzornih ocenjivanja, interni i eksterni slepi testovi, a kada smo dobili ono što smo želeli, usledio je rad na terenu kako bi naše tako fine Patelina paštete došle do potrošača i bile im na radaru kada donose odluku o kupovini.
Kako su se promene u recepturi odrazile na ukus i teksturu paštete Patelina?
Neću biti skroman pa ću reći da su sve promene kod živinskih pašteta koje smo uradili značajno podigle njihov kvalitet, samim tim i ukus je bolji, a i tekstura je tako fina. Prilikom razvoja Patelina živinskih pašteta imali smo zadatak da optimizujemo recepturu po pitanju ukusa i same teksture. Postigli smo baš to, savršenu mazivst i punoću ukusa, upravo ono što smo u tuna segmentu oduvek imali.
Kada je reč o samoj novoj recepturi, kakve nam benefite donosi unapređena pašteta Patelina u smislu nutritivnih vrednosti?
Pri radu na živinskim Patelina paštetama vodili smo se prepoznatljivošću ukusa i zadovoljstvom potrošača u našem segmentu tuna pašteta, koje su već godinama među najprodavanijim. Odlučili smo se za unapređenje živinskih pašteta koje je imalo za cilj da ponudimo što ukusniju i bolju paštetu svojim potrošačima. Tako su nastale unapređene recepture pileće i pileće Junior Patelina koje su napravljene od pilećeg file i bataka, a istim pravcem smo se vodili kad smo razvijali i ukuse koje do sada nismo imali u Patelina asortimanu, ćureću i pikant. Kod živinskih pašteta ističemo da su bez glutena, bez dodatih boja, bez pojačivača ukusa, bez konzervansa, dok su Patelina tuna paštete bez konzervansa, bez pojačivača boja, posne su i predstavljaju izvor proteina.
Kako je feedback potrošača uticao na unapređenje recepture paštete Patelina?
Sve inovacije, unapređenja, i generalno promene u našem asortimanu radimo isključivo zbog potrošača i njihovog zadovoljstva. Istraživanja su se temeljno uradila pre samog razvoja novih receptura, a u trenutku kad smo razvoj priveli kraju i kada smo prema internim ocenama dobili proizvod kakvom smo težili, obavili smo i eksterni slepi test. Rezultati su potvrdili ono što smo interno zaključili, te nam je to dalo vetar u leđa da stavimo tačku na proces razvoja i da lansiramo sasvim nove Patelina paštete.
Kada biste morali da izdvojite tri glavne prednosti novih pašteta u odnosu na druge slične proizvode na tržištu, koje bi to prednosti bile?
Prvo što bih istakao jeste kvalitet u pogledu mesa od kog su sačinjene Patelina paštete i udela proteina koji su jako važni u našoj ishrani. Zatim bih istakao ukus koji je za vrlo kratko vreme zapažen od strane potrošača, a poseban je zbog pažnjivo biranih prirodnih začina. Na kraju, kao treću prednost pomenuo bih teksturu i mazivost Patelina pašteta koji je čine tako finom i koji doprinose uživanju u svakom zalogaju.