Summi1
Summit2

Agencije Pioniri i Smart Plus Research objavile sedmo Social Serbia istraživanje

ISTRAŽIVANJE

Analize

28.06.2023

Novi rezultati tradicionalnog, sedmog po redu istraživanja stanja društvenih medija koje svake godine dolazi iz beogradske agencije Pioniri, nedavno su objavljeni.

Zajedno sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research, Pioniri vrše opsežno ispitivanje online populacije Srbije, čiji je cilj uočavanje promena, novih tendencija i navika korisnika u sferi digitala ili još bliže – social media komunikacije i platformi. 
 
Ovogodišnje izdanje sedmo je po redu i sprovedeno je tokom marta, a obuhvatilo je reprezentativni uzorak od 1000 ispitanika podeljenih u 6 uzrasnih kategorija na osnovu demografskih karakteristika. Na ovaj način, kroz više od 30 pitanja u vezi sa online ponašanjem, poverenjem u reklame, upotrebom platformi i društvenih mreža, dobijeni su vredni i aktuelni uvidi. 

Najzanimljivi rezultati 7. izdanja odnosi se na praćenje uporednog rasta i pada popularnosti društvenih mreža. Mreža koja već treću godinu za redom ostvaruje najveći rast je TikTok koji je sa prošlogodišnjih 25% porastao na 30%. Rast beleži i Instagram, na kome je prisutno 79% korisnika društvenih mreža, dok je Facebook sa 89% iz 2022. pao na 87%.

Platforma BeReal ispostavila se kao kratkotrajna senzacija, barem među opštom online populacijom - otvoren nalog na njoj ima samo 1% korisnika.

Osim što ekspanzija podkasta kao formata i dalje traje, ove godine je došlo i do krupnog porasta u popularnosti domaćih podkasta u odnosu na strane. Skoro 2/3 publike više prati domaće podkaste, 12% daje prednost stranim autorima, a 23% jednako prati i jedne i druge. 

Social Serbia 2023 otkriva da je poverenje u influensere na istom nivou kao i prethodnih godina, te da će oko 40% publike dati šansu njihovim preporukama. Agencije su ove godine po drugi put istraživale i pojedinačnu popularnost domaćih influensera, a lista deset najpopularnijih u Srbiji nalazi se na linku istraživanja.

Svake godine istraživanje biva prošireno sa novim i aktuelnim temama, a jedna od njih je ovoga puta upotreba veštačke inteligencije. Iz odgovora ispitanika saznajemo da je za sada 12% korisnika interneta u Srbiji koristilo ChatGPT i to najviše u svrhe pretrage, pisanja tekstova i sastava i prevođenja.

Deo rezultata ovog istraživanja dostupan je svima na linku, a celokupno istraživanje sa detaljno analiziranim rezultatima moguće je naručiti putem kontakt forme na istoj stranici.