Summi1
Summit2

Bojana Panić Stojisavljević, DTL Senta promet: Trudim se da održim iskustvo kupovine na visokom nivou

U razgovoru sa menadžerima kategorije

Srbija

20.09.2023

Svaki radni dan Menadžera Kategorije je jedan miks aktivnosti koji nema jednoobrazan način sprovođenja, pa je samim tim svaki dan dinamičan, kreativan i ispunjen aktivnostima koji zahtevaju veliku posvećenost i angažovanje, objašnjava nam Bojana na početku razgovora.

Kako dodaje, radni dan joj počinje definisanjem prioriteta, sa posebnim osvrtom na upravljanje i razvoj kategorije, gde se najveća pažnja obraća na definisanje asortimana, formiranje maloprodajnih cena, obezbeđivanje optimalnih lagera, kreiranje planograma, internu komunikaciju unutar sektora kompanije, komunikaciju sa dobavljačima, kao i na na marketinške aktivnosti koje su usmerene na unapređenje kategorije. 

Prema njenim rečima, sa izazovima se sreće svakodnevno: Godine iza nas su nam donele mnoga nepredviđena dešavanja, kao što su kovid pandemija i sve što je pratilo istu, pojačana inflatorna kretanja, kao i nedostatak sirovina su uticale na velike promene u ponašanju potrošača kojima mi, kao maloprodajni lanac, moramo da se prilagodimo i brzo odreagujemo na iste, kako bismo zadržali našeg lojalnog kupca.  

Naša sagovornica napominje da se mleko i mlečni proizvodi se percipiraju kao glavne namirnice u svakodnevnoj ishrani, koje imaju brojne benefite za zdravlje i ljudi ih već vekovima koriste za revitalizaciju organizma. Ona, dalje, ističe da kao sirovina, mleko beleži veliki rast cena, a da su moderna vremena i svetski trendovi uticali na to da se, generalno, konzumacija mleka smanjuje iz godine u godinu. 

Iz širokog asortimana mlečnih proizvoda, koje imamo u ponudi, ne bih izdvajala nijedan posebno, jer svaki od njih na svoj način zadovoljava potrošačevu potrebu

Kod nas to još nije trend, jer naš potrošač je i dalje lojalan brendu i veran svojim navikama koje se teško menjaju, ali svakako u budućnosti možemo očekivati i promene u tom pravcu. Iz širokog asortimana mlečnih proizvoda, koje imamo u ponudi, ne bih izdvajala nijedan posebno, jer svaki od njih na svoj način zadovoljava potrošačevu potrebu, a mi smo kao trgovački lanac tu da mu pomognemo da pronađe pravi proizvod brzo i lako, uz osećaj ugodnosti i zadovoljstva dok obavlja kupovinu, u nekoj od naših prodavnica, kako bismo iskustvo kupovine održali na visokom nivou na koji su naši kupci navikli, naglašava Bojana. Ono što je evidentno, prema njenim rečima, jeste da je u moru poskupljenja pojačana kupovina proizvoda u većim pakovanjima zbog benefita uštede koje ono pruža, kao i povećana kupovina dugotrajnih proizvoda, u odnosu na sveže. 

Samo donošenja odluka o asortimanima proizvoda, unutar kategorije, kako kaže, pripada jednoj od primarnih aktivnosti u vođenju kategorije i možemo reći jednoj od ključnih odluka, a donosi se na bazi samih tržišnih kretanja, atraktivnosti/prepoznatljivosti proizvoda, praćenja navika i želja potrošača, a sve trudeći se da asortiman bude prilagođen potrebama krajnjeg kupca. U definisanju asortimana, takođe, vodim se željom da kupcima obezbedimo što širi asortiman domaćih proizvoda, koji je prilagođen domaćem tržištu, zaključuje rukovodilac menadžmenta kategorija u kompaniji DTL Senta promet.