Piše: Nataša Nikolov, konsultant za event management i osnivač VFA Communications
Foto: freepik
Ono što učim svoje polaznike na programu o organizaciji i upravljanju događajima, posebno kada je tema brendiranja u pitanju jeste da imamo dve osnovne stavke od kojih uvek polazimo, a koje sam pominjala i u prethodnom tekstu – “must have” i “nice to have”. Moje pitanje vama će uvek biti šta vam je zaista bloker u bilo kojoj fazi planiranja? Da li to što nemate “lepu” pozivnicu za vaš događaj razlog da se vaš događaj ne održi? Budite realni, zastanite u pripremi i napravite jedan korak unazad da jasnije vidite širu sliku. Razmotrite uvek šta je to što je zaista neophodno da se vaš događaj realizuje, a šta je “nice to have”. To će često da vam uštedi vreme, novac i energiju. U organizaciji događaja svaki od ovih aspekata je ključan za uspešnu realizaciju.
Ukoliko je potrebno da definišemo negde glavnu funkciju brendiranja onda je to – prenošenje poruke događaja uz stvaranje određenog osećaja i atmosfere.
Preduslov svakog brendiranja događaja jeste postojanje vizuelnog identiteta događaja. Ukoliko posebno pripremate vizuelni identitet događaja, onda je bitno da od pripreme koncepta, kreativni tim bude uključen u proces osmišljavanja i vizuelne poruke.
Postojanje vizuelnog identiteta samog događaja zavisi od dva faktora:
1. Da li želite da svoju poruku prenesete na neki poseban način događajem koji organizujete?
2. Da li događaj organizujete online, ili offline – u vašem ili eksternom prostoru?
Šta u stvari brending podrazumeva?
Imamo nekoliko nivoa:
· Vizuelni identitet, odnosno osnove iz kojih sve posle se izvodi – bazični elementi, postojanje brend book-a i pravila prema kojima se određeni elementi koriste.
· Dalje vi definišete šta to sve može fizički biti – u prostoru (backwall, paneli, zidovi, rollup, određene instalacije), kakva je to atmosfera (svetlosni efekti, zvučni efekti, photobooth, muzika, cveće, baloni…) i dr.
· Promotivni materijali (flajeri, informativni bilteni i sl) i pokloni (majice, šolje, gedgets, sveske, olovke, blokčići, USB itd)
· Prezentacije, video materijali, materijali / vizuali za promociju na društvenim mrežama, medijima.
Foto: frepik.diller/freepik
Ono što je važno i zašto ovo planirate, jeste vreme koje je potrebno za izradu ovakvih materijala, posebno ukoliko radite probe i imate nekoliko verzija. Moja preporuka je da najmanje sedam dana do samog događaja imate sve završeno što se tiče produkcije materijala i svih drugih vizuelnih elemenata. Imajte u vidu da nekada imate događaj zakazan za jedan datum, ali zbog promotivnih aktivnosti, brendirani vizuali su vam potrebni dosta ranije, kako biste ih upravo iskoristili za promociju. Planiranje u tom smislu nosi potpuno drugačiji način rada.
I ne zaboravite – događaj je kanal, alat, kojim prenosite poruku vašoj ciljnoj grupi, poseban način koji ste odabrali za njih, a možda ste mogli i druge načine da izaberete, zar ne. Ali vi ste izabrali baš taj. Event. Događaj.
Brending je vizualni način da tu poruku prenesete, nemojte da ga “odradite”, već ukoliko imate resurse investirajte u kvalitet. I zapitajte se ponovo – koji osećaj želite da vaši ljudi imaju dok su na vašem događaju?
A što se tiče događaja koji je moja klijentkinja organizovala, sve je prošlo sjajno i baš kako je planirano da bude.
Online program “Flow Event Management” je otključan i dostupan onda kada vama odgovara. Bilo da ste već iskusni profesionalac, na početku vaše karijere u oblasti komunikacija i event managementa ili želite da investirate u znanje i veštine vaših zaposlenih, ovo je sjajna prilika za vas. Za više informacija pišite na events@natasanikolov.com. |
O AUTORU Nataša Nikolov je konsultant za event management, autor koncepta "Flow Communications" čiji su deo edukativni programi "Flow Event Management" i "Flow Communication". Osnivač je VFA Communications Agencije [www.natasanikolov.com]. |