Summi1
Summit2

SAD: Mondelēz International objavio peti "State of snacking" izveštaj

AKTUELNO

Svet

11.04.2024

Kompanija Mondelēz International objavila je peti godišnji izveštaj "State of Snacking"- globalnu studiju o potrošačkim trendovima, koja na godišnjem nivou pruža uvid u to kako potrošači donose odluku o užini. Izveštaj pokazuje da, i pored globalne ekonomske neizvesnosti, potrošači nastavljaju da daju prednost užini i kupuju snack proizvode.

Razvijen u partnerstvu sa firmom The Harris Poll, prvi izveštaj je inicijalno predstavljen pre pet godina. Kako ističu iz kompanije, za pet godina istraživanja primećuje se konstantan trend u davanju prednosti užini u odnosu na tradicionalni obrok.

Prema novom State of Snacking izveštaju, potrošači konzumiraju užinu:

  • Konstantno: kupovina snack proizvoda ostaje nepromenjena – čak dve trećine (66%) potrošača nije napravilo značajne promene kada je u pitanju trošenje novca na snack proizvode, uprkos tome što su postali svesniji cene.
  • Uz svesnu pažnju: 85% potrošača navodi da svesno uživa u ukusu i teksturi snack-ova prilikom konzumacije; 78% kaže da više uživaju u snack-ovima kada ih konzumiraju uz svesnu pažnju
  • U skladu sa sopstvenim vrednostima: više od dve trećine potrošača na globalnom nivou često bira brendove koji su u skladu sa njihovim vrednostima, uz sve veći akcenat na snack-ove proizvedene na održiv način  
  • Uz spremnost da probaju novitete: 62% potrošača koji su učestvovali u studiji kaže da koriste društvene mreže u potrazi za novitetima među snack-ovima, pri čemu njih šest od deset sebe smatra „snack avanturistima“ koji vole da probaju nove proizvode.

Trendovi zastupljeni u našim State of Snacking izveštajima u poslednjih pola decenije potvrđuju da, uprkos kontinuiranom dinamičnom okruženju i menjanju navika, užina kao takva ostaje sastavni deo ishrane potrošača na globalnom nivou. Odlučnost potrošača da snack konzumiraju uz svesnu pažnju raste. Zato nastavljamo da ih osnažujemo dajući im izbor unutar kategorija naših brendova, čvrsto usmereni ka tome da postanemo globalni lider u našoj industriji, rekao je Dirk Van de Put, predsednik Upravnog odbora i izvršni direktor kompanije Mondelēz International

Istraživanje pokazuje porast potražnje za onim snack-ovima koji su u skladu sa ličnim, ali i vrednostima zaštite životne sredine, i koji omogućavaju užitak prilikom konzumacije. Više od polovine ispitanika (63%) kaže da konzumira snack-ove koji doprinose smanjenju uticaja na životnu sredinu.

U kompaniji Mondelēz International, sa jedne strane posvećeni smo tome da zadovoljimo rastuću potražnju za održivim snack proizvodima i za proizvodima koji se konzumiraju uz svesnu pažnju, dok sa druge, nastojimo da kategorije proizvoda koje nudimo ostanu dosledne dnevnom ritualu, izjavio je Martin Renaud, direktor marketinga i prodaje

Ove godine, kompanija je takođe razvila komplementaran izveštaj "State of Snacking: Future Trends" koji prikazuje dugoročne potrošačke makro trendove koji oblikuju budućnost snacking-a. Među ovim makro trendovima nalaze se i promena demografske slike, dinamičan stil života i njegov uticaj na ljude i planetu, sveprisutnost ideje o zdravijem načinu života kao i ponovno oživljavanje tzv. ekonomije iskustva. 

Dodatne informacije o State of Snacking izveštaju za 2023. godinu kao i State of Snacking: Future Trands dostupne su na linku.

Neki od glavnih zaključaka iz izveštaja:

  • Užina ostaje omiljena navika u ishrani - 88% potrošača kaže da svakodnevno uživa u snack-ovima;
  • Sve je veći značaj kontrole porcija – čak 67% potrošača kaže da traže snack-ove koji imaju kontrolu porcije;
  • 74% potrošača kaže da su im noviteti u kombinacijama ukusa i teksture važni kada biraju snack;
  • 56% potrošača se putem društvenih mreža informiše o novom snack proizvodu, a ovaj procenat je još veći među mlađim generacijama:
  • 63% potrošača koji su učestvovali u istraživanju kupuje snack proizvode koji doprinose zaštiti životne sredine uključujući i davanje prioriteta lokalnim sastojcima u proizvodnji i optimizovanje lanca snabdevanja u pravcu unapređenja održivosti;
  • 74% njih kaže da često reciklira pakovanja – za tri procenta više u odnosu na prošlu godinu;
  • Milenijalci, čak 71%, tvrdi da daju prioritet snack-ovima koji u startu imaju manje plastičnog pakovanja.

Izvor: InStore
Foto: Mondelez International