Summi1
Summit2

Euromonitor International: Globalno tržište alkoholnih pića beleži pad obima

STATISTIKA

Svet

22.08.2024

Prema podacima Euromonitor International-a, globalno tržište alkoholnih pića doživelo je pad obima u 2023. godini samo treći put u poslednjih 15 godina, od 0,2%. Faktori koji su doprineli padu uključuju prilagođavanje zaliha, pražnjenje skladišta u SAD-u, geopolitičke poremećaje koji utiču na globalno raspoloženje potrošača, inflatorne pritiske na zapadnim tržištima i strukturno usporavanje u Kini.

Izvor: Euromonitor International

Industrija je ušla u negativnu teritoriju, što je retka pojava, koja naglašava ozbiljnost trenutnih izazova, rekao je Spiros Malandrakis, šef istraživanja alkoholnih pića u Euromonitor International-u.

Kako je istakao, izveštaj pokazuje da, uprkos padu određenih kategorija poput hard seltzera (-16,9%) i konjaka (-9,5%), još uvek postoje oblasti rasta. Ready-to-drink pića na bazi žestokih alkoholnih pića su tako zabeležila rast od 8%, bezalkoholne kategorije beleže procvat, a penušava vina profitiraju od prelaska potrošača s šampanjca na jeftinije opcije.

Kako potrošači sve češće biraju bezalkoholne i niskoalkohole opcije u supermarketima i barovima, fokus će se pomeriti ka funkcionalnosti i jedinstvenim formulacijama, što će posebno privući mlađe milenijalce i Gen Z potrošače. Nasuprot tome, neki segmenti su u procvatu, što pokazuje da još uvek postoje prilike za rast, dodao je Malandrakis.

Izveštaj takođe pokazuje da su performanse u prodaji u supermarketima i ugostiteljstvu značajno usporile, pri čemu je prodaja u supermarketima doživela pad obima od 0,7% dok je prodaja u ugostiteljstvu zabeležila rast od 1%.

Kako post-pandemijska efervescencija bledi, 2023. godina postaje nalik dobro izbalansiranom negroniju: gorki tonovi usled makroekonomske i geopolitičke nesigurnosti nalaze ravnotežu u opreznom optimizmu. Iako i dalje postoje brojni kratkoročni rizici i većina kategorija i tržišta su pod pritiskom, industrija alkoholnih pića se naizgled uspešno suočava sa stalnim izazovima i pokazuje otpornost. Ipak, pred nama su još uvek izazovi, rekao je Malandrakis.

Više informacija mogu se pronaći u izveštaju "Svetsko tržište alkoholnih pića 2024".