Autor: Sebastian Rennack, međunarodni retail analitičar
Aldi u Švajcarskoj preuređuje svoj asortiman kako bi se više fokusirao na ambijentalnu i svežu hranu. Već nekoliko godina primećujemo opadajuću potražnju za proizvodima koji nisu hrana. Stoga smo smanjili naš asortiman promotivnih proizvoda u korist naše osnovne delatnosti, odnosno prodaje hrane, izjavio je Jérôme Meyer, direktor kompanije Aldi Suisse, u saopštenju za medije. Prema podacima GfK Market Monitor-a, švajcarski maloprodajni sektor je u 2023. godini zabeležio blagi rast od 0,9%. Kategorije hrane i sličnih proizvoda su porasle za 3,3%, dok je potražnja za proizvodima koji nisu hrana opala za 2,5%. U skladu sa nalazima istraživača, Aldi navodi opadajuću potražnju za promotivnim proizvodima koji nisu hrana i prelazak sa offline na online kupovinu tih proizvoda kao razloge za promenu koncepta. U drugom kvartalu tekuće godine, najnovijem dostupnom, negativna dinamika za neprehrambene proizvode povećana je na -4%, u poređenju sa prošlom godinom.
Aldi koristi oslobođeni prostor za proširenje asortimana hrane. Tematska područja kao što su Azija, Meksiko, Balkan i Iberija dobila su stalno mesto. Posebna pažnja biće posvećena svežim namirnicama, kao što su voće i povrće, regionalnim specijalitetima i organskim proizvodima. Deo sa smrznutom hranom je, takođe, proširen.
Kako bi konkurisao velikim domaćim supermarketima Migros-u i Coop-u, Aldi planira da proširi svoj organski brend retour aux sources (povratak korenima) na više od trenutnih 60 proizvoda. Privatna marka predstavljena 2022. godine ispunjava više standarde kvaliteta, nego što to nalažu EU organske ili Bio Suisse smernice. Osim toga, Aldi-jeva regionalna marka Saveurs Suisses (ukusi Švajcarske) već uključuje više od 100 proizvoda, pri čemu se asortiman utrostručio od njenog lansiranja pre dve godine. Početkom godine, Aldi Suisse je „pokrenuo ofanzivu“ na svežu hranu i najavio povećanje asortimana voća i povrća za 25%.
Aldi zauzima treće mesto na nacionalnoj rang listi trgovaca u Švajcarskoj i mora da se bori sa većim domaćim igračima u odnosu na sebe. Lider na tržištu, Migros, ostvario je neto prihod od 13,2 milijardi švajcarskih franaka (14,1 milijarda evra) sa svojim supermarket formatima i 3,9 milijardi franaka (4,2 milijarde evra) sa svojim Denner diskont banerom. Drugi najveći maloprodajni lanac hrane, Coop, generisao je 11,8 milijardi švajcarskih franaka (12,6 milijardi evra) sa svojim supermarketima. Neto prihod Aldi-ja za prethodnu godinu procenjuje se na blizu 2,5 milijardi franaka (2,7 milijardi evra).
O AUTORU Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, internacionalni retail analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećeg nemačkog nedeljnog poslovnog lista za FMCG sektor. Takođe, ima veliko praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih timova za operacije Schwarz grupe i Metro grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji. |
Foto: Aldi Suisse