Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs
Kako biste opisali današnju trgovačku scenu u našoj zemlji?
Srpsko tržište je doživelo veliki razvoj u prethodnih nekoliko godina, pre svega uslovljeno pojavom novih igrača na tržištu iz različitih sfera maloprodaje. Uprkos tome, mislim da i dalje postoji veliki potencijal pre svega na nivou proširenja ponude i asortimana. Zbog različitih uvoznih procesa i još uvek nedovoljno iskorišćenog potencijala na strani domaćih proizvođača, kupci na tržištu Srbije su i dalje uskraćeni za mnoge vrste proizvoda i brendova, a samim tim i potencijalno još veću konkurenciju.
Da li postoji nešto što biste voleli da bude prisutno i kod nas, a poznato vam je već da primenjuju trgovci u svetu ili regionu?
S obzirom da je tema o zaštiti životne sredine polako sve značajnija i u Srbiji, volela bih da se u skorijoj budućnosti pored samog zakonskog okvira, uvede praksa mašina za povrat ambalaže na nivou koji možemo videti u velikom broju drugih evropskih zemalja. Mi smo u Srbiji pokrenuli projekat „Dobro se reciklažom vraća“, koji je ekološko-humanitarnog karaktera i omogućava potrošačima da vraćanjem na reciklažu PET i ALU ambalaže kupljene u Lidlu i njenim odlaganjem u aparate, doniraju sredstva fondaciji „Budi human“ ili umanje svoj račun u iznosu od pet dinara. Za sada imamo aparate za povrat ambalaže u pet prodavnica - ovim projektom želimo da testiramo i spremnost građana da se aktivno uključe u ekološke inicijative, s obzirom na to da reciklažom štedimo resurse i energiju i istovremeno čuvamo našu planetu.
Naš trgovački sektor je vrlo napredovao u prethodnim godinama, međutim razvoj maloprodavaca mora da prati i razvoj proizvođača. |
Na šta odmah obraćate pažnju kada uđete u neku trgovinu?
Prvi utisak na mene uvek ostavi svežina voća i povrća, kao i pekara. Na osnovu nje, puno toga može da se zaključi o ostatku trgovine, pažnji koju neki trgovac posvećuje kvalitetu proizvoda, broju kupaca koji je posećuju, kao i atraktivnosti same ponude.
Koji su, prema vašem mišljenju, najveći nedostaci našeg trgovačkog sektora?
Naš trgovački sektor je vrlo napredovao u prethodnim godinama, međutim razvoj maloprodavaca mora da prati i razvoj proizvođača. Tu, pre svega, mislim na razvoj postojećih i otvaranje novih, kao i na unapređenje tehnologije koja se koristi, ulaganje u inovacije i razvoj proizvoda. Iz mog ugla, veća ponuda domaćih proizvođača i pojednostavljenje uvoza novih proizvoda može samo pozitivno doprineti interesima kupaca, koji nam uvek moraju biti u centru pažnje.
Za kraj, koja bi bila vaša poruka kolegama – kako unaprediti sektor?
Mislim da svi zajedno treba da radimo na kreiranju konkurentnog, pozitivnog i inspirativnog poslovnog okruženja - kako bismo sa jedne strane bili atraktivni sektor za rad i razvoj mladih talenata, a sa druge našim kupcima pružili najbolju moguću ponudu uz povoljne cene.