Možda je teško opisati jedan radni dan, jer je svaki drugačiji shodno brzini biznisa i same kategorije. Ipak, svakodnevno praćenje i analiza rezultata, upravljanje asortimanom, praćenje konkurencije, tržišnih trendova, noviteta, neizostavan su deo ovog posla. Osim toga, osvrnuo bih se i na svakodnevnu saradnju sa timom sa kojim radim, kao i ostalim sektorima podrške u okviru kompanije, objašnjava nam Aleksandar, na početku razgovora.
Prema njegovim rečima, nestabilnost i izazovi, kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou, su faktori koji prilično utiču na potrošača. Upravo ti uticaji, kako dodaje, doneli su dosta promena u ponašanju kupaca, te je izazovno u takvim situacijama dati najbolju moguću promo mix ponudu. Takođe, smatra Aleksandar, uvek je najozbiljnij zadatak sačuvati postojeće i pridobiti nove potrošače.
Naš sagovornik napominje da je, u prethodnim godinama, primetan značajan pad potrošnje piva u ambalaži od 2l, dok su sve popularnija piva u ambalaži od 0,33l. Prema njegovom mišljenju, to se može pripisati mlađim generacijama, odnosno generaciji Z, kao i konzumacija verzije piva sa 0,0% alkohola koja je sve popularnija. Kada su u pitanju sajderi, kako ističe, dominantan je Somersby, ali uz pojavu noviteta na tržištu ove grupe piće, Aleksandar smatra da su moguće promene u budućnosti.
Najprodavaniji brend piva je Zaječarsko… Kada su radleri u pitanju, najpriznatiji su Jelen Fresh i Lav Twist… U sajderima, Somersby drži apsolutnu dominaciju |
Kako i podaci NielsenIQ kažu, najprodavaniji brend je Zaječarsko pivo, koji je dominantan na tržištu piva već nekoliko godina unazad pod pretpostavkom da su potrošači vezani za domaći brend piva sa odličnim odnosom cene i kvaliteta. Privatna robna marka je, svakako, nešto što je sve prihvatljivije kupcima piva. Kada su radleri u pitanju, najpriznatiji su svakako Jelen Fresh i Lav Twist kao radleri koji su već prepoznati na našem tržištu. U sajderima, Somersby drži apsolutnu dominaciju u prodaji, što ne znači da će tako i ostati s obzirom na to da tržište izbacuje novitete u ovoj grupi proizvoda, ističe Category Manager u kompaniji Mercator-S.
U nastavku razgovora, Aleksandar dodaje da je online prodavnica, svakako, baner koji beleži rast i sve veću popularnost svake godine. Iako trenutno predstavlja samo 0,5% prometa u okviru kategorije, i ove, kao i prethodnih godina, beleži količinski rast veći od 5% u odnosu na godinu ranije.
Za kraj razgovora, na pitanje o glavnim kriterijuma pri donošenju odluke o proizvodima koji će biti zastupljeni u njihovom asortimanu, Aleksandar ističe da je najvažnije ispuniti želje i potrebe njihovih potrošača, te je to osnova za formiranje asortimana: Nakon toga, prikazivanje noviteta je zanimljivo potrošačima, te se trudimo da uvek u ponudi imamo nešto novo. Osim svega toga, artikal, svakako, treba da ispuni određene zahteve u vidu njegove uloge, širine asortimana, cenovne percepcije i pozicije, naravno, uz poštovanje kompanijskih KPI-eva.